.:: followers ::.

Monday, 29 November 2010

.:: speechless ::.

rindu aku nanti di sini
rindu aku nanti masakan ini
suasana di sini
kasih sayang di sini

hati kuatlah
setahun sahaja lagi
setahun bukan lama
rindu aku pada mereka
tahun depan jumpa lagi

esok bila aku buka mata
sudah berada di sana
beratus kilometer jauh dari keluarga
aku nangis dalam hati saja

nanti aku pulang lagi
pasti pulang
kerana di sini tumpah darahku

Sunday, 28 November 2010

.:: sehari saja lagi ::.

hari ini 28/11.. mengikut perancangan sepatutnya aku da pergi jumpa si DIA.. tp ade masalah.. terpaksa postpone lg.. last jumpa bln 7 aritu.. lama kan tak jumpa... sob...sob... sabar jek la..

malam ni jugak last aku tidur kat atas katil ni..waaaa sedih plak...esok malam nak balik penang dah... esok malam tidur atas bas la.. sakit2 badan la jawabnyer... tp baju tak kemas lg... aku paling benci la kemas2 baju ni... kalau sikit2 xpe jugak.. alahai.. banyak nak mamp**...

ok2.. skang nak tarik nafas panjang2, nak mulakan mencari dan mengemas pakaian... yeah ! chaiyok2... terpaksa la gler!!!!!!!!!

Friday, 26 November 2010

.:: menggapai pelangi ::.

senyum, gelak tawa memecah keheningan
berjalan aku sendirian di kelompok manusia
berbagai ragam, telatah..
aku ketawa kecil..

aku sendirian
menjadi pemerhati
keluarga besar berkumpul bersama
indahnya jika aku dapat turut serta
bergurau senda

ku hayun kembali langkah kaki
mengorak langkah ke hadapan
aku terlihat
pasangan itu melayan si kecil
baru pandai bertatih
si kecil menangis terjatuh
meminta perhatian
si ayah tersenyum
si kecil makin membesar
perlu berdikari
si ibu membantah
ah ! ibu..
aku tersenyum...

di suatu sudut
pasangan pengantin baru bergambar
keceriaan terlihat
kehidupan bakal dikongsi bersama
segala suka dan duka
pengantin lelaki memeluk erat pengantin perempuan
aku cemburu..
aku melangkah pergi..

di bawah pohon
sepasang kekasih sedang asyik bercinta
aku hanya mampu senyum..
pasangan muda
asyik mengikat janji
bersumpah setia
aku mengeluh..

destinasiku
aku masih tidak ketemu
aku masih melangkah..
selagi kudratku mampu
aku akan terus mencari
dan mencari
sehingga aku mampu menggapai
sang pelangi

.:: cepatlah masa berjalan ::.

sesaat, seminit, sejam.. ah! lambat benar masa ni bergerak.. cepatlah isnin.. tak sabar aku nak balik sana... duduk sini lama2 membosankan... kalau ikotkan hati aku yang tengah panas menggelegak, malam ni juga aku bertolak... aku kecewa.. takde apa yang berubah.. malahan bertambah teruk...

semalam aku call orang yang aku rindu sangat2... nenek aku.. aku nak jumpa dia... memang menjadi kebiasaan, kalau aku nak balik sana, pasti aku jumpa dia dulu... macam nak nangis jek bila aku dapat dengar suara dia.. banyak kali dia tanya, aku tak balik jumpa dia dulu ke? aku takda jawapan.... nt tahun depan bile aku balik sini semula, aku balik kampung la.. tu je jawapan aku.. orang tua ni kita tak bole berjanji sangat, nanti dia berharap...sedih gila aku.. aku sayang sgt kat nenek aku...

kadang2 aku berfikir sendiri, kalau aku kahwin, aku boleh ke lari daripada semua ni... sakit la kepala aku pkir pasal benda yang tak pernah selesai... sakit.. baik aku blek sana, kat sana ade kawan2 aku, aku tak payah nak pkir ape2 yang ada kat sini... aku nak makan ke, tak makan ke, aku punya pasal... terlalu complicated untuk aku cerita dengan detail di sini... argh, pendam dan terus pendam sampai aku mati.. kat akhirat nanti kau jawablah.

Thursday, 25 November 2010

.:: lirik lagu ni . . . . ::.

JUST A DREAM

I was thinking about her
Thinking bout me
Thinkin bout us (us)
What we gunna be?
Open my eyes, (Yeah)
it was only just a dream...

So I drive on back (uh)
down that road (road)
Will she come back? (Uh)
No one knows
I realize (Yeah)
It was only just a dream.

I was at the top and now its like I'm in the basement
Number 1 spot, Now she find her a replacement
I swear now I can't take it
Knowing somebody's got my baby

Now you ain't around, baby I can't think
I shoulda put it down, shoulda got that ring
Cuz I can still feel it in the air
See her pretty face, run my fingers through her hair

My love of my life, My shawty, my wife
She left me, Im tied.
Cuz I knew that it just ain't right

I was thinking about her
Thinking bout me
Thinkin bout us (us)
What we gunna be?
Open my eyes, (Yeah)
it was only just a dream...

So I drive on back (Uh)
Down that road (Yeah)
Will she come back? (back)
No one knows
I realize (Yeah)
It was only just a dream.

When I be ridin
man I swear I see your face at every turn
trying to get my usher on but I can't let it burn
And I just hope that she notice she the only one I yearn for
No more will I be missing, will I learn?




Didn't give her all my love
I guess now I got my payback
Now im in the club thinking all about my baby
HEY, she was so easy to love
But wait, I guess that love wasn't enough
I'm going through it everytime that I'm alone
Now I'm wishing she would pick up the phone
But she made a decision that she wanted to move on
Cause I was wrong.

I was thinking about her
Thinking bout me
Thinkin bout us (us)
What we gunna be?
Open my eyes, (Yeah)
it was only just a dream...

So I drive on back (Uh)
Down that road (road)
Will she come back? (back)
No one knows
I realize (Yeah)
It was only just a dream...

If you ever loved somebody put your hands up
If you ever loved somebody put your hands up
Now they're gone and you wish you could give them everything
X2

I was thinking about her
Thinking bout me
Thinkin bout us (us)
What we gunna be?
Open my eyes, (Yeah)
it was only just a dream...

So I drive on back (Uh)
Down that road (road)
Will she come back? (back)
No one knows
I realize (Yeah)
It was only just a dream...
X2



.:: hidup ini terlalu kejam ::.

hidup ini kejam.. aku selalu jadi mangsa keadaan.. kadang2 aku rasa nak lari jauh... jauh daripada semua ni.. aku terpaksa menderita akibat perbuatan orang lain, tp knp mesti aku? tak boleh ke aku macam orang lain..baik daripada semua benda.. keluarga, kawan2, apa2 je lah.. aku tertekan.. kenapa aku yang rasa semua ni.. kadang2 aku cemburu dengan kehidupan orang lain... kenapa hidup mereka lebih baik sedangkan aku tak?

kalau diberi pilihan, aku tak nak dilahirkan... aku tak mahu.... aku tak nak kenal dunia ni.. tp apa daya aku.. dlu masa aku di langit ke tujuh, sebelum aku dilahirkan ke dunia, aku dah berjanji yang aku akan taat kepada perintahNya, suruhanNya.. memang berat ujian mu.. tapi aku tak mampu menghadapinya...

tp aku tak pernah rasa bahagia itu selamanya dengan aku.. bahagia cuma sekejap, kemudian sedih yang lebih... pada semua, aku tunjukkan muka ceria, aku berpura2 gambira... hahaaa.. aku memang plastik...plastik surgery pun kalah... sampai bila hidup aku akan macam ni..sampai bila????

.:: boleh senyum sikit ::.

wah...dah lama sangat tak update blog.. dah 3 hari terlantar demam.. sedih sangat2... byk perkara yg menyedihkan... da la demam... ni pun batuk dengan selsema tak baik2 lagi.. kenapa la aku ni lembik sangat.. rasa macam nak ambik suntikan kat klinik jek biar antibodi ni kuat sket melawan penyakit... ramai yang suro aku pegi klinik or hospital sebab dyorg takut denggi.. gila... aku paling takut pegi hospital..

aku kalau duduk berhampiran atau bercampur dengan orang yang demam, mesti lepas tu aku pun demam sekali... mana sanggup macam ni... kenapa aku tak kuat macam orang lain... kadang2 jeles jugak tengok member2 susah sangat nak demam.. kenapa lah aku senang sangat nak kena penyakit... klo aku balik merayap sampai lewat pagi pun aku bley demam.. gila kan? klo aku kena hujan pun aku boleh demam..

badan aku sampai sakit2 sebab asik baring jek kat dalam bilik ni.. bosan weyh, sape cakap tak bosan.. mber2 aku mesej pon aku tak reply.. kalau aku reply pun bila aku da kuat nak angkat badan ni..

pagi ni, tah kenapa aku rasa kuat sikit.. aku rasa dah boleh bangun.. tp batuk dgn selsema pulak datang.. panas badan pon da berkurang.. ok la.. daripada hari2 yang lepas... coolfever pon tak membantu... hari ni aku dah boleh senyum sikit.. pagi tadi aku tangok muka aku da macam apa tah.. dengan mata sembap, bibir pecah2 kering.. da macam alien.. hahaaaa.. da takde rupa manusia... macam nenek kebayan...

aku baru lepas mandi ni.. rasa segar sikit.. pasni nak pegi sarapan, makan ape yang patut... ade kesan jugak kalau aku tak makan, nanti perut aku pulak yang sakit.. kan? aku da cakap yang aku ni mudah kena penyakit.. rugi lah sape yang kawen dengan aku....

Sunday, 21 November 2010

.:: apa aku fikir sekarang ::.

dalam dunia ni , macam2 kawan ada..
kawan masa susah....
kawan masa senang....
tapi..memang cukup susah nak jmp kawan masa susah dan senang...
kawan masa ketawa tak terbilang banyaknya..
kawan masa sedih, aku boleh bilang pakai jari..

kawan yang suka mengambil kesempatan di atas kebaikan orang lain..
selagi namanya manusia, bermacam ragam yg kita jumpa..
aku juga akui, aku bukan kawan terbaik..
tapi aku boleh jadi seribu kali baik kalau orang tu baik dengan aku..
sekali kau buat jahat dengan aku, sejuta kali aku ingat..
aku selalu mangalah dengan kawan2..
tp senang2 kau pijak kepala aku..
jangan ingat aku lupa..
aku takkan lupa..

mudah cara aku.. kau baik dengan aku, aku layan kau paling terbaik..
kau jahat dengan aku, layanan utk kau tiada.
aku diam bukan bermakna aku suka atau setuju..tp lebih kepada memendam..atau lebih tepat lagi aku sedang menahan kemarahan...
bila sampai masa sesuai, kau jangan terkejut aku ungkit semua, aku bentang semua apa yang kau buat kat aku..
memang aku macam ni...

aku ketawa untuk menutup sedihku..
aku ketawa menutup marahku...
DIA kata aku plastik, berpura-pura, hipokrit..
aku terima..
DIA tempat aku meluahkan perasaan, marahku..
katanya, lebih baik meluahkan daripada simpan sendirian..
DIA kata aku ego, keras kepala ...
DIA sangat-sangat kenal aku.....
menurutnya jika ada masalah  dengan orang yg namanya kawan..
aku tak boleh diamkan.....kena terus terang..
tapi aku tak boleh dan tak reti...

aku masih macam ni...
dan macam ni....

.:: hangout ~ 20-11-2010 ::.

yeah ! harini jmp myGURL ... rindu giler2 kat dia... smlm tak sempat nak update tros.. tp xpa, bley postpone arinih.. hehe.. we ols g hangout kejap jek.. area sini jek... kejap ke? dpd 12.30 tgh hari, kul 5ptg bru sampai umah.. hehe.. ok la tu, pekena nasi ayam penyet.. ok la .. not bad..

aku tak puas hati kenapa pinggan aku lain


Licin pinggan ni aku kerjakan.. Perut memng tengah lapar yang amat, memang tak tengok kiri kanan la.. Hehee....

mber aku sebok nak cut off rambut  dy, aq pon join skali.. HAMPEH ! sakit hati aku . . rambut macam pekan.. Orang asli lagi lawa.. hampeh gila la cina tu potong rambut aku. Sumpah aku tak nak pegi lagi saloon tu.. Aku dengan nana da pomot kat fb.. saloon tu hampeh.. So, sape2 yg nk p jugak saloon kat tesco Sri Alam tu, u ols jgn pegi la darl, hareeemmmm....



hodoh bukan ? rambut depan aku macam ape dah   

Aku macam nak cekik jek cina tu. Weyh dah2 la potong rambut aku nih.. ko nak biarkan kontot ke ? Lagi cantik aku potong sendirik !


p/s :  jatuh saham aku !!!!!!! (T_T)

Friday, 19 November 2010

.:: tamat sudah LI ::.

26 Jun 2010 hingga 19 November 2010 . . lebih kurang 5 bulan lebih aku terdampar kat sini . . Terdampar ye tak ? hehe . . Hari ni last day aku kat sini.. Mula-mula memang susah nak sesuaikan diri, tapi lama-lama ok la... Skang ni bila da last day, sedih la plak.. Abg Ajau ni paling rapat ar dgn aku.. Nama btol dia Azhar, tp orang kat sini panggil dia Ajau.. Nama manja la kunun.. hik2.. Dengan Kak Ila pon aku rapat gak.. Abg Farid dengan Abg Syamsul aku kurang bercakap.. Sebab dyorang pon tak banyak ckp.. Kadang2 ade lak berbual jugak.. Status? sume kat sini dah berkahwin.. Hhehe.. Bos aku Encik Nizarulail pegi haji skang.. So tak dapt la jmp dia. Nanti da kat penang aku call la dia tanya khabar.. Sebab skang ni dia kat mekah lg.

Tadi barang2 mana yang patot pulang pun da pulang, macam safety shoes, topi , jacket n seluar.. Tapi klo aku xnak pulang uniform tu pon xpe.. memandangkan aku dah bawak, pulang jek la.. Cuma aku mintak 1 jacket yg aku selalu pakai masa keje dlu.. Wat kenangan.. hehe


uniform masa aku praktikal
 Actually aku bley pki bju kurung, tp sbb aku malas nk pakai, baik aku pakai uniform ni.. Ringkas dan senang aku nak berlari kan.. Paling best masa Cross Country haritu, best la gak jadi AJK multimedia..


untuk AJK Multimedia

Segala kenangan kat sini aku takkan lupa punya.. Segala ilmu, tunjuk ajar, aku akan hargai sampai bila-bila.. Aku dapat ramai kawan yang kebanyakannnya hampir sebaya dengan ayah aku.. dyorg memang best..

Tuesday, 16 November 2010

.:: selamat hari raya aidiladha ::.


Korban !! Bersiap sedialah wahai lembu2 , kambing2 , kerbau2 , ayam2 . . Eh! ayam mana bley wat korban.. Hahahaha*joke . .  Esok merupakan hari raya aidiladha.. Tahun lepas aku kat Penang, sedih tahap 8 la sebab kat perantauan.. Dengar takbir bertambah2 la sedih...
Ok , berbalik pada korban.. Aku suka tgk binatang ni mase kena sembelih.. Memang dahsyat.. Dulu mase 1st time aku tgk mase skola menengah dlu.. Aku sanggup tunggu depan2 sebab nak tgk live mcm mana orang sembelih lembu... Syok weh... Punya la seksa binatang tu nak abes nyawa, sampai terberak ,menangis lembu tu.. Tapi orang ckp, klo kita kesian kat binatang tu, kita tak bole makan daging dia. Btoi ka? Aku pun tak pasti, sbb aku tak rasa apa2 pon mase tu... *xde perasaan 

Esok company tmp aku LI ni nak wat korban kat padang depan umah aku. Kalau aku nak tgk, kene la bagun pagi2... Biase time cuti dapat lak aku bangun pagi2 ye tak? Hahaahhaa...Hari ni aku balik keje binatang tu sume mesti da sampai.. Bley la g interview mereka hahahahaha...Kalau binatang macam manusia, macam mana la agaknya... hik2..Tak dapat aku nak merasa daging mereka semua....

Daging kerbau lg sedap dpd lembu beb! Sumpah aku tak tipu... Tapi daging kambing.....Erk, g mandi dlu la.. hahaaa ..  aku tak pernah makan rasanya..Tapi tak tahulah kalau penah TERmakan...Heheeh..

Apa2pun aku nak mengucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha terutama sekali kpd bos aku yg skang tgh wat haji kat mekah.. dan jugak seluruh umat islam..

p/s : Jangan melantak makan daging korban byk2, nt badan panas pastu demam.. Macam aku la kan, antibodi tak kuat.. hahhaha

Sunday, 14 November 2010

.:: kenapa mesti aku yang rasa ? ::.

Sedih. Aku tak tau knp aku sedih.. Aku keliru dengan perasaan sendiri.. Kenapa mesti aku merasai semua ini? kenapa mesti aku mengalami ini.. Aku tak suka!!! Cinta itu memang membunuh aku.. Benar, masa orang itu bersama kita, kita tidak rasa apa2.. Tapi bila dia mula jauh atau pergi daripada kita, baru kita rasa kehilangan yang amat.. Sakit! memang sakit ! sangat dalam... Segala kenangan bermain dalam fikiran..

Saat kau kucup tangan aku, dan aku melafazkan selamat tinggal, dan ketika aku pergi meninggalkan kamu, aku terasa pilu.. Sangat pilu... Ingin aku jerit pada dunia, biar satu dunia tau bahawa aku dalam dilema.. Kenapa mesti aku mengalami semua ini? Kenapa?

Kenapa aku harus menangis.. Air mata aku turun macam hujan.. Aku rasa kehilangan... Padahal baru sahaja tadi kami bersama... Bergelak ketawa, makan bersama... Saat aku mencoret semua ini, air mata ini masih belum mahu berhenti... Aku benci, berhentilah ! Aku bukan cengeng .. Aku kuat !

Sayang, seandainya suatu saat nanti memang tertulis jodoh itu milik kita berdua, aku menerima kamu dengan hati terbuka.. Seluas pintu aku buka menunggu kehadiran kamu.. Tetapi, jika cinta kita cuma sejarah, jadikanlah kenangan itu memori terindah di dalam ingatanmu...Kerana cinta itu tidak semestinya bersatu....

Saturday, 13 November 2010

.:: aku lain ? ::.

Tadi mase aku terjumpa jiran lama aku. Aku yang tegur dia. Bile aku ckp siapa nama ayah n mak aku, baru dia dapat kenal.. Aish lain sangat da ke muka aku? Dulu last dia jmp aku mase aku skola rendah, 12 tahun.. Memang la lain kot.. Hahahahaaa... Dia pon ckp, kalau aku tak tegur dia, dia takkan tegur sebab dia memang tak cam dan tak ingat muka aku.... Huaaaaa..

Ini bukan kali pertama... Kebanyakan kawan2 aku masa skola rendah n skola menengah pun tak kenal dan tak cam aku.... Dyorang takut salah orang... Mak oiiii ..Kalau adepon, mesti aku yang tegur dyorang dulu, aku perkenalkan nama aku, skola mana dlu..Kalau untuk lebih detail lg, aku siap cakap dulu kelas mana, sapa kawan2 rapat aku... Sampai macam tu weyh! Pastu nanti aku akan dengar ayat ni  " Lain la muka sekarang ! " .. . argh ape yang lain ?? 

Dulu aku hitam kot.. Sebab aku budak sport.. Hahahaa.. Masuk skolah menengah aku jaga kulit... Serabai ayat aku.. Tapi mase skola menengah pun aku hitam la... Ramai yang ckp.. Skang ni dyorg ckp aku putih ? PUTIH ????????????? Gila weyh, mana tang putih aku pun tak tau.... Aku tengok sama jek.. Huduh jek macam dlu.... Hahahahaa..Tah2 nak sedapkan ati aku jek.... kan? hahaaa.. Aku sengih jek la kan klo orang da puji.. penat aku tahan punggung dpd spender terkoyak.. Hahaahaa*tipu jek

Friday, 12 November 2010

.:: auwww.. I loike ! ! ! ::.

Gila weh ! smart abes.. Kalau aku da keje skang, nk jek aku g booking skang.. Tengok "pungkoq" dia tu yang tak tahan... Bley meleleh beb... Memang solid gler... potongan memang baik ar... Ah ko, ckp pasal pungkoq a.k.a punggung jek, ko ingat 18SX ke ? Simpang malaikat 44 nyah... Tak kuasa mak..

Ape yang aku dok bebel ni? hahaha.. Aku nak cter pasal benda alah ni la.....


tengok tu punggung dia.. mantap u.. smart abes  :)

Hahaaa . . tapi aku bley berangan jek la kan... Mane ade duit seyh.. Dapat tu mmg dapat, dapat beli gambar jek la... hahahhaah



garang weyh . . hahahhaa  :p
Actually aku sebenarnyer obses abes dengan Honda Accord.. Bentuk dia memang unik abes.. Tapi kalau dapat pakai kenari pun da syukur.. Aku kan kecik molek.. Hahahaa

p/s : weyh berangan tak sudah2.. tinggi pon bpe cm, tah kaki sampai ke tak nk tekan clucth...
hahahaaha (>_<')

.:: 10 kelebihan coca cola ? 0uch ! ::.


Dulu , setiap kali aku “datang bulan” aku mesti minum air Coke ni.. Menurut mber aku la kan, sakit mase dtg bulan aku boleh berkurangan.. Fakta ke, Auta ? Tapi yang penting aku da setahun lebih tak minum… Sama ada korang tau ke tak, sebenarnya air coke ade 10 “kebaikan”.. Aku dapat tau daripada muka buku yang mber aku sebok “share”.. Hahaha.. Tapi aku mmg ade tau jugak sbb kat youtube pon korang bley search..

" Fakta seperti yang tersenarai dibawah adalah kajian santifik yang dibuat oleh ahli sains kesihatan/sosial di USA dan Britain serta laporan dari seluruh dunia mengenai minuman ringan Coke : Coca Cola.
Di dalam kebanyakan negeri di US , kereta peronda lebuhraya akan dimuatkan 2 gallon Coke untuk menghilangkan kesan darah di jalanraya apabila berlaku kemalangan. Cam pasukan SMART dan bomba kita tu, Harzadous Team. Cuba tanya Plus Ronda atau Polis Lebuhraya, adakah mereka guna? Anda di rumah diharap dapat mencuba kajian ini :

1. Masukkan tulang dalam satu mangkuk yang diisi Coke, ia akan hancur atau hilang sama sekali dalam masa 2 hari. Elok untuk yang berniaga sup tulang!

2. Untuk mencuci tandas : Masukkan setin air Coke dalam tandas dan biarkan selama 1 jam dan kemudian 'flush'. Kesan kotoran/hampas akan hilang dari tindakan 'citric asid' yang berada dalam Coke. Satu bahan gantian untuk mencuci kalau sabun dah habis! Rasa-rasa buat sabun badan boleh tak?

3. Untuk menghilangkan kesan karat dari bumper kereta jenis chrome : Lap bumper dengan aluminium foil yang dicelup dengan Coke. Kesannya karat hilang!

4. Untuk menghilangkan kesan 'corrosion' atau hakisan pada skru/nat bateri kereta : Tuang saja setin Coke pasti kesan hakisan hilang serta merta.

5. Untuk melonggarkan skru yang berkarat dan ketat : Sekali lagi tuang setin Coke, skru tersebut pasti longgar dan boleh dibuka.

6. Untuk menghilangkan kesan minyak/lekit dari pakaian : Tambahkan setin Coke dalam mesin basuh bersama sabun pencuci dan basuh macam biasa. Kesan minyak tu pasti hilang. Kemudian bolehlah minum air basuhan tadi berperisa coke.

7. Cermin kereta anda berdebu/kotor/ melekit ? Celup tuala dengan Coke dan lap.Pasti bersih. Tak payah guna tin sembur cuci cermin cam jual di Yawata tu kerana ianya amat mahal!

8. Bahan aktif Coke adalah phosphoric asid. Ia mempunyai pH 2.8. Ia boleh meleburkan sebatang paku dalam masa 4 hari. Kilang Perwaja/besi mesti suka ni!Asid tersebut juga menghakis kekuatan tulang belakang dan tulang lain dalam badan yang merupakan punca utama kearah penyakit osteoporosis.

Sila lihat lori yang membawa air sirap Coke dalam lori tangki,[ bukan lori yang bawa Coke siap dalam botol/tin] pasti dilengkapi dengan tanda amaran "Bahan Kimia Bahaya" atau"Bahan Penghakis : bahaya". Lori tangki itu juga diselaputi bahan penghakis hakisan untuk mengelak lori tu dihakis. . Tolong jangan letak/parking kereta berhampiran lori tangki yang ada tanda amaran tu, silap-silap tengah bawak kereta, putus 2 sebab hakisan/karat.

9. Para pengedar minuman Coke telah menggunakannya untuk mencuci bahagian enjin lori/trak mereka sejak 20 tahun. Wahh...mesti buat overhaul ni!

10. Kandungan gulanya 18 sudu cawan teh satu tin Coke. Cuba try bancuh kopi/teh dengan 18 sudu gula tu kat rumah dan minum mesti termuntah



Kenapa Orang Yahudi Tak Minum Coke dan Pepsi


Disampaikan oleh seorang sahabat.....Assalamualaikum kengkawan... last weekend, ada ustazah usrah kami beritahu... masa dia belajar kat. mesir dulu, dia punya lecturer ada cerita... dulu ada sorang mamat yahudi ni datang egypt to study the muslims' lifestyle kat sana setelah serangan secara fizikal ke atas umat Islam tak berjaya. dianak carik jalan untuk serang cara lain. tapi Alhamdulillah, dia telah diberi hidayah semasa dia dok study umat Islam kat mesir tu. dia beritahu lecturer ustazah ni, one of the things the jews do untuk hapuskan keturunan umat Islam is to produce coca cola & pepsi yang di  dalamnya ada chemical to retard the reproduction organs for both men &  women. menurut mamat tu, kat israel tak ada jual coke & pepsi sbb diorg tahu apa kandungan kat dalamnya and since jew is agama  keturunan, diorg tak nak le mandul! kalau korang pernah terima  forwarded email pasal bertapa  cidicnya coke tu sampai boleh dissolve tulang & gigi (calcium containing compounds) and boleh buat cucitoilet! and for ladies, kalau minum coke boleh cause menstruation if you're a wee bit late. so kalau minum banyak & atthat time baru lekat  zuriat, ada chances keguguran le, kan ? Therefore, untuk kemakmuran umat Islam & untuk kesihatan & untuk tak support jewish companies,


Masih tidak pasti kesahihan artikel ini, namun jika ia benar bayangkan apabila ia masuk kedalam perut kita, bertambah sihatkah kita.. jika tidak benar pun lebih baik menjauhi, bukan kerana kesihatan sahaja malah untuk agama kita..


p/s : Aku penggemar coke dan perut aku mungkin da tipis.. (T_T)

Thursday, 11 November 2010

.:: tett ! Bingo ! ::.

Panas beb! panas .. goreng pisang panas pon tak panas macam ni.. Haha.. that "jerk" da pandai ber'blog'.. Hehe.. Kantoi.. Opss.. Siapakah? rahsia.. da aku tulis pon "jerk"..cukuplah aku panggil dia "jerk" dpd "shit" kan? Hak2..

"Jerk" ni org yg sama pada entry sblm ni.. Maybe dia baru belajar kot.. Pasal blog dia macam sampah.. hik2.. Kasar skit jek.. Tunggu la nanti klo dia da pandai godeh2 widget.. Mesti huru hara dia wat.. Blink2 mesti wajib.. Aku tau da.. Kunun glamorous la... Bullshit! Hahahaa...Silap haribulan siap ads nuffnang.. hak2...

Siap publish kat fb tu yg tak tahan... Aku macam nk gelak guling2.nasib baik aku kat opis skang ni.. macam nak berak kat atas muka dia pun ade.. Hahahaa...Aku kalau update blog pon, aku remove kat fb.. Aku xnak kepoh2.. Lagipon, mber2  aku jek yg aku btau pasal blog aku ni ha .... Kan3 ? yeke................hahahaa...tapi tak tahu la kan kalau ade orang yang pomot blog aku.. Perlu ke Kak Jah Oiii...????

Kau pikir la sendirik..... (>_<)

Wednesday, 10 November 2010

.:: lumrah kehidupan ::.

Tadi aku tgh surfing internet, bese ar layan muka muka buku, download lagu2 baru.. Tibe2 hp aq bunyi mber aku send msg.....


" Ya, ko tgk x tb3"
"x.knp?"
"Try tgk, warung sblh 7e 2.Msk tb. Huhu. Bersamamu"
"ok2"
[ msg diatas adalah benar sekali dan cara penulisan jugak sama. Nama pun msg kan ?]


Aku tros pegi ruang tamu jerit2 panggil mak aku....Hahaa [ tabiat aku la tu ]

"Ma, tgk tv3 x?" [ Mane lak mak aku ni ? cakap sorang2 lak aku ]

Mak aku muncul dpd dapur.... "Kan mmg tv3 tu..tgh iklan"

Betul la mber aku ckp, mmg masuk Bersamamu... Kesian, mereka rupanya 1 keluarga menginap dekat Car Wash tu... aku pikir selama ni mereka melepak....

Budak perempuan tu aku mmg kenal sgt.. Bley tahan gak muka berlagak dia tu...Tp aku tak tau plak dia 1  keluarga susah mcm tu.... Aku cume boleh kata , Kesian.... syukur aku ade sebuah keluarga lagi.. Parent aku masih ade dengan aku... Masih mampu menanggung aku..

Budak pompuan tu, mak dia da tinggalkan dia... Dia anak sulung, umur baru 15 tahun.... Kalau aku la, macam mana agaknya.... Padahal hari2 aku ulang alik lalu depan tu masa nk pegi kelas... Memang kesian... Car Wash dijadikan tempat berteduh...

Sempat gak la aku tunjuk kat mak aku tu ar tempat aku ulang alik pegi beli nasi la, ape la... Hahaaha . . Umah mber aku belakang tu laa .... Kepoh bukan? Aku mmg kepoh..... Hahahaaa

.:: sushi lovers ::.


Sushi ? sedapnyer.. Last makan mase raya aritu..Tengok pic kat atas..Bley meleleh air liur…Bila la nk dpt mkn ni…Tibe2 teringat lak..
Mula2 aku tak suka pon.. Tp sbb mber aku suruh rase, terus suka. Makan satu nak lagi weh! Hahaha
Makan ni pon da bley kenyang.. Halal? Eheh tah la yek . . Cube tye kat owner kedai tu.. Tapi klo u alls da  mkn kat mmg Japanese pye kedai . . dun know la..
Jangan Tanya aku macam mana cara pembuatannya.. Klo Tanya aku mcm mne rasenyer, aku bley explain..hahaha

.:: what the . . . . ::.



Aku mmg bengang dgn manusia ni.. Even ko mber aq merangkap bff.. bff ke ? best fucking friend la . . hahaha.. if aku nak letak dalam listing, ko dalam top 5.. Ko layak dapat anugerah terhormat. Takpon dekan.. Hak3..

That person so annoying.. I felt like to kick or slap this "jerk" as much i can.. I had my broken english, so what? as u understand, enough rite ? Untung aku tak ckp javanese.. [ melalut lak . .  ]

Oh, pasal that "jerk" aku bengang gler sebab dia ni tergolong dalam manusia yg tak bole tengok orang lain lebih daripada dia. If that "jerk" buy sumthing, do sumthing , special la konon "jerk" ni mesti nk show off kat sume orang.. Perlu ke ? Berlagak gila la.. Aku da pernah jmp org mcm ni.. Tapi tak sangka la akan jmp lagi.. Oh god!

If that "jerk" ade habit mcm ni, aku layankan jek.. Cara aku, aku menyindir jek.. aku takkan lepaskan peluang tu.. Mase tu aku Smash btol2.. Sampai that "jerk" terdiam dan tak sambung omongan dia tuh.. Satu lagi, kalau aku buy sumthing yg more expensive than that "jerk", dia akan beli gak..

Ramai kot org yg aku jmp mcm ni... Sakit hati ! neighbour aku pon ade.. Tu lagi dahsyat.. Apa aku pakai semua dia nk ikot.. Daripada rambut sampai ujung kaki la.. Spender aku ko xnak tanya ke ngoks ? 

Skang dia xde chance nk ikot sbb aku kan da belajar jauh.. Hak2.. Perlu ke mcm tu ? Cari identity sendiri la ngoks.. Nasib baik ko bertudung la ngoks, tu pon pasal parent ko.. Nonsense aku nk pkir, tp menyakitkan hati !

Monday, 8 November 2010

.:: stress ::.


Tension la weh !!! bila la nak abes ni... nk tgu minggu dpn tu mcm lama sangat..

Hari2 masuk opis, ngadap pc... hhahhahaaa

Jap lg dpd aku tak rabun , pakai spec tros...

Semua gara2 report ni la....Alahai bosannyer hidup...

3 minggu lg aku nak tinggalkan Johor...

Bermakna nk tinggalkan family.......

Argh! selalu makanan tersedia jek, pasni nak mkn pandai2 aku la kan ?

Tekanan gila weh !

Report yg mcm harem ni lg...

. siapa nak pinang aku ? .

Kenapa tibe2 jek menggedix n menggatal ni ? Opss,, memandangkan mber aku ramai yg da nak kawen, aku pon jadi exited nk kawen.. Wah exited ye tak? Macam la ade orang nak kat aq kan ?

Tapi ! aku muda lagi la weh.. Usia mcm aku ni la kan, tau nk enjoy jek.. Boleh bayangkan ke macam mane aku pregnant ? Terkedek2 dukung baby.. Baby ? alolo.. Aku suke baby..Kalau aku dpt, aku picit2, aku gigit2.. Kejam? takla, aku geram.. HAHAHAHA..  boleh bayangkan kalau aku ade anak nanti tak ? . . Ade aku wat macam anak kucing nt . . hahaha

Tunggu nanti lah, kalau aku da betul2 bersedia nak pikul tanggungjawab.. Berat tanggungjawab pompuan ni.. Nanti da kawen, jd isteri, da ade anak, nak jaga anak lak.. Lebih baik hidup sendiri kan? Bawak diri sendiri...

Kenapa? Contoh terdekat ade depan mata.. Ayah Ngah aku sendiri.. Sekarang umur dia da 50 tahun.. Masih membujang.. Tak percaya?.. Dalam usia 50 tahun dia sepatutnya da ade anak2, isteri dan mungkin sudah ada menantu.. Tapi dia masih bujang...

Kadang2 aku terpikir nak jadi macam tu jugak kalau suatu hari nanti aku xde jodoh.. Hahaaha .. Lebih baik sendiri kan?

Kenapa aku boleh kawen awal? Ada banyak sebab... Kalau kawin tu xpayah pakai duit, da lame aku jadi isteri orang.. Kalau pihak lelaki dah pinang aku, aku terus terima..

Kenapa aku tak boleh kawen awal? Banyak sebab....... Sampaikan aku tak boleh nak senaraikan kat sini..Ade la sikit yang aku boleh share kat sini ..

1. Aku muda lagi
2. Aku belajar lagi
3. Aku tak pandai masak
4. Dalam kepala otak aku pkir enjoy jek
5. Aku belum bersedia nk pikul tanggungjawab
6. Ade ke orang nak aku ? hahahahhahaha

Aku serius beb klo bab2 bercinta ni.. Nak tunggu si pengarang jantung kumpul duit dulu.. Lgpon we all muda lagi.. Aku pon blom abes study.. Gediks sakan nk citer pasal kawen.. Hahahaa . .

Sunday, 7 November 2010

. cari dan terus mencari .

Tolong ! ade nampak tak ? tolong la carikan . .
Aku da cari, tapi xjumpa...... 
Mana ni ? da penat aku cari, tapi masih xjumpa...

Ade ! da jumpa, tapi.... Argh! entah lah.. 
Aku punya segala...Keluarga, Kawan2, Kekasih, Bekas kekasih?
hahahah itu buat apa! 

Tapi.... Aku masih rasa sendiri.... 
Masih rasa kosong.... 
Aku nak bahagia, macam org lain.....

Kenapa...
Aku perlu rasa mcm ni lagi ? 
Kdg2 aku rasa seperti mahu pergi dpd dunia ni...
Tapi.....
Episod hidupku masih panjang..Aku tidak boleh pergi lagi.....

Aku masih belum bersedia mahu bertemu Penciptaku...
Diri ini terlalu kotor...Terlalu hina....
Terlalu banyak dosa aku.... Tak boleh aku nak hitung, timbang , darab , bahagi ...

Ya, aku masih di sini....
Mencari dan terus mencari.....


. enjoy lagi .

Peh ! macam nk putus kaki aku merayap arini. Takpe, janji puas.. Dapat gak la sehelai baju.. Berbaloi.. Haha.. kuar dgn dak kepala gonjeng, mmg havoc ar.. Layan kepala jek.. Nasib baik ko jenis dak tak kesah la ngoks..

Selalu hari2 minggu macam ni, aku terlantar jek atas katil macam mayat hidup.. Kali ni, aku takkan sia2kan ujung minggu aku.. Boleh kene tekanan jiwa la weh..

Minggu depan mungkin syok kot... Aku nak jmp mber yang da lame aku xjumpa... Hmmmm wait and seee...

Beberapa minggu lagi aku nak tinggalkan JB.. haiiii . . ape la nasib aku kat sane nanti.... Sem baru yang mencabar ! Ape2pon, enjoy ! Lama da tak pekena shisha.. Jap lagi aku overdose, nk panjat tangga umah pun payah.. da macam orang mabuk todi . . hahhaah ... macam gampang...

Aku nak g makan dulu, td tak sempat nk makan.. boleh kene gastrik macam ni .. .  adoiiiii

Thursday, 4 November 2010

. aku tetap aku .


Aku tetap aku. Memang susah nk ubah. Orang ckp manusia kan? dpd jahat nk jadi baik tu mmg payah. Betul tu! aku akui 100%. haha. Aku tak peduli da. Nak ckp aku jahat? Ye aku mmg jahat. Aku xkacau org, tu da cukup. Yang penting kekosongan aku terisi.

Aku bukan malaikat la, mesti ade wat salah. Tak semua org perfect kan? Nak berubah bukan drpd omongan jek. Hati kene kuat. Bermacam orang aku da jumpa. Aneka ragam. Kebanyakan macam aku jugak. Fikir enjoy jek.

Ade yang da usia hampir 30 an masih lg pkir enjoy. Masih lagi nak masuk club, mabuk2. Lantaklah, tu cara dyorg enjoy, yang penting aku xmacam tu kan? haha. Bukan aku xde mber yg kaki club. Bersepah mber2 aku yang kaki club. Cakap jek nak g, ade jek yg bawak aku. ahaha.

Jangan salah anggap lak. Berkawan dengan orang yg sosial tak semestinya kita pon akan ikot macam tu. Sosial skit2 dah ler... Perkara jahat ape yg aku xpernah wat? haha.. Naluri manusia yang nak mencuba..

Lagi 1 jgn menilai org dpd luaran. Yang bertudung litup atau sopan santun tu xsemestinya baik. Kadang2 tu cume wayang jek. Aku bukan ckp kosong... Aku da nampak dgn mata aku sendiri, berdasarkan pengalaman aku. So, xsemestinya orang macam aku ni 100% jahat.

p/s : jahat xla, nakal ckit jek..  :p

. yeay ! .

Semalam famili aku sume kuar g pasar malam. Aku tak ikot , ingat ade agenda lain. Mau kuor nongkrong. Tapi tunggu pye tunggu, hampeh.

Tak lame pastu dyorg sume blek. Mak aku panggil aku. Adoi malasnyer nak bangun, aku dah bermalas-malasan atas katil. Grrr.

 "kakak kuar ni ha nak makan char kuey teow x?"

 Dengan pantas aku meloncat terjun dpd katil. Ceh macam la katil double ye tak? haha.. Pergh da lame aku nak makan. Daripada bulan 6 aritu. Kau kira la sendiri brape bulan aku x pekena char kuey teow ni.

Memang satu kepuasan bagi aku. KEPUASAN ! haha . . Yeay !

. masih tak paham .

kau betul2 nak tahu pasal aku ke ? aku tahu la weh. kau besarkan pic aku kan ? kau nak tengok aku yang mana ? PERLU KE !!!

Macam mana aku tahu? aku da cakap banyak kali kot. Hari ni kau tengok lagi. Apa yang kau nak tahu. Hah? Kau paham2 sendiri la . .

Wednesday, 3 November 2010

. orang asing .




Kau ! kau tu la . . ye kau . kau tak payah tengok orang lain , aku memang tujukan kat kau. kau siapa ? aku tak kenal. dan aku tak paham kenapa kau boleh ada kat sini. Apa yang kau nak tahu daripada aku ?

Aku tak bodoh. Aku tahu kau perhatikan aku. Daripada tempat kau surfing internet kau. Aku tiada kawan di kawasan kau online tu la. Aku bukan buta IT.

Kos aku belajar dah cukup untuk aku tahu kau di mana. Kalau perlu aku hack jek kau. HAHA . Dah lama aku tak update blog aku. Kau mesti nak tahu cerita aku kan.

Aku bukan artis. Aku tak lawa dan aku tak popular. Kau tak perlu tahu siapa aku. Mungkin kau dengar-dengar cakap orang dan kau nak tahu. Tak payah lah, sebab buat masa ni aku tak letak gambar aku yang nampak muka aku. Untuk apa ?

Aku cuma suka2 jek nak menulis. Bila aku tiada seseorang nak bercerita. Ya, aku kosong.... Sepi . . Hari ni pon hari teruk aku. Argh apa aku rancang tak menjadi. Aku gagal untuk hari ini. Tanpa segan silu aku menangis. Ya aku perlu meluahkan. Kalau simpan aku boleh gila.

Gagal aku boleh cuba lagi. Kalau orang yang usianya hampir sebaya atau lebih mak aku, tak kan aku tak boleh. . . Gampang bukan? oh untuk kau, ye kau tu yang tengah baca tu, SELAMAT BERKENALAN yek!

Friday, 29 October 2010

. hey kau ! .


Sampah ! Aku bukan nak cerita pasal sampah, tapi aku geram. Hei suka hati aku la nak pergi kerja pakai kasut apa. Aku mintak duit mak bapak kau ke? Tak kan?

Aku ceduk nasi pakai tangan kiri pun menjadi masalah kat kau. Go to hell !! nak mengurat? Boleh jahanam, nanti aku belikan cermin besar untuk kau cermin atas bawah. Dah aku ni kidal, mestilah guna tangan kiri. Bodoh tu jangan la tunjuk sangat. Grrrr !

Kalau aku ni sama jantina dengan kau, atau tenaga aku kuat macam kau, da lama aku maki kau tadi. Argh geramnyer aku dengan jantan tadi tu!!!!!!!!!!!

Wednesday, 27 October 2010

. sepi sunyi sendiri .


Aku sunyi la. Bila dah sunyi, sepi,  maknanya aku sendirian. Siapa yang paham? Aku tanya ni, siapa yang akan paham? Kau takpalah, kau ada teman-teman kau. Kau ada kenderaan sendiri. Kau nak ke mana pun kau boleh pergi. Aku? aku sendirian kat sini.

Kalaulah kau paham. Tapi kau tak paham. Apa yang kau tahu, aku yang harus paham kau. Aku yang harus mengerti kau. Aku harus ikut telunjuk kau. Sedangkan aku? siapa yang mahu dengar cerita aku? siapa yang mahu dengar keluhan aku?

Aku cari kau, tapi kau tiada. Kau tiada saat aku perlukan kau. Kau minta aku paham kau, tapi kau tak pernah paham aku. Kau tak pernah rasa apa aku rasa. Kalaulah kau kat tempat aku. Kalaulah kau tau macam mane perasaan aku. Tapi kau tak tau. Dan aku rasa kau tak nak tau pun.

Aku sakit, kau juga tak tau. Sebab aku rasa kau tak patut tau. Sebab bila aku nak bagitahu, kau tak ada. Kau fikirlah. Kau dah besar, kau juga yang cakap dengan aku dulu. Kau tak mahu perkara sama jadi kat kau. Tapi aku juga manusia. Aku punya hati, aku punya perasaan. Aku perlu perhatian. Kalau minta perhatian kau, nanti kau cakap aku menagih simpati kau.

Tak apa. Aku boleh cakap sorang-sorang. Macam orang gila. Itu yang kau nak kan?

. mati itu pasti .


Aku bermohon semoga matiku nanti dalam khalimah syahadahmu, dalam jalan lurusmu dan permudahkan kematianku Ya Allah.

Semalam adik mak cikku di masukkan ke hospital. Menurut ibuku, sakit perut. Tapi kelihatannya seperti sakit yang amat.

Baru tadi aku menelefon ibuku ingin bertanyakan jika dia ingin pergi melawat saudaraku itu, aku ingin juga pergi. Tetapi kami semua terlambat. Dia sudah pergi meninggalkan kami. Yang aku paling terkejut, rupa-rupanya ibuku menelefonku banyak kali dan pesanan ringkas juga dihantar.

Argh, pasti dia lagi salah nombor. Mungkin dia menghubungi nombor lamaku. Pelik! memang pelik. Tiada deringan untuk hari ini. Takkanlah ibuku salah nombor?

Tapi apa yang membuat aku lebih kecut, kematiannya disebabkan SAKIT PERUT. Cuma itu ? Argh , bukankah ajal itu di tangan tuhan? sakit perut itu cuma alasan atau penyebab kepada kematiannya. Kita semua pasti akan mati. Semoga aku mati dalam Islam. Insyaallah ..

. semakin takut aku .

Hari ini seperti biasa aku sakit perut lagi. Ya, boleh bilang dengan jari berapa kali aku tidak mengalaminya. Hari-hari mesti begini sampai bila aku harus menahannya ?

Tadi aku sempat berbual dengan pensyarahku di ym ( yahoo messenger ) hehe. Pasti dia perasan akan status aku tiap-tiap hari mengalami sakit perut. Dia menyarankan agar aku ke hospital. What? Dengar perkataan itu aku sudah kecut, inikan pula mahu ke sana membuat pemeriksaan lagi. Ish takut aku !


Hampir sahaja mahu tersembul mata aku melihat apa yang diberitahu pensyarahku. Kanser? aku tidak mahu. Katanya aku harus ke hospital, ambil ubat. 



Tengok, aku masih menyebut takut nak ke hospital. Tapi aku pasti akan pegi juga nanti. Aku akan ambil ubat, bukan untuk siapapun, untuk aku juga. Aku masih mahu hidup, mahu lihat dunia ini. Masih terlalu awal untuk aku pergi daripada dunia ini. Bekalanku untuk ke akhirat sana masih belum cukup.

Ya, aku akan pergi buat pemeriksaan. Bila? di mana? dan bagaimana? biar aku sahaja yang tahu.





Aku mencari info mengenai tanda-tanda kanser ini. Di sini aku sertakan beberapa tanda-tanda kanser usus:

  1. Keluar darah daripada dubur atau terdapat darah selepas membuang air besar.
  2. Perubahan ketara pada tabiat membuang air besar: contohnya , lebih kerap membuang air besar atau najisnya cair, kerap sembelit dan/atau rasa lebih kerap hendak buang air besar daripada biasa.
  3. Berasa tidak puas selepas membuang air besar.
  4. Sakit perut.
  5. Berat badan turun tanpa sebab yang nyata.
  6. Berasa penat, lemah atau sesak nafas tanpa sebab. Gejala ini disebabkan oleh anemia akibat kekurangan zat besi. Anemia jenis ini boleh disebabkan oleh kanser usus.


. mcd oh mcd .

Mcd atau McDonald's. Setahun lamanya aku tidak makan makanan ini. Seingatku, kali terakhir aku makan makanan ini ketika aku masih semester 2. Ketika itu aku berbuka puasa bersama dengan rakan sekelasku.

Jika ada yang bertanya, kenapa? Aku sendiri tiada jawapannya. Bukan aku boikot, entah kenapa aku tidak mahu atau tidak terasa hendak makan.






Tetapi bila melihat iklan atau gambarnya aku teringin juga hendak makan. Tidaklah terlalu teringin, mungkin kerana sudah lama tidak makan.

Mungkin suatu hari nanti aku akan makan juga. Mungkinlah.....

. me0w me0w .


Comel kan? Satu hari nanti aku pasti dapat memiliki haiwan peliharaan ini. Kenapa tidak sekarang? Terdapat banyak faktor yang tidak membolehkan aku membela kucing ini. Sedih aku.

Faktor pertama , kerana aku tinggal di kawasan rumah yang tidak sesuai. Kenapa aku katakan tidak sesuai? Rumahku flet, mana sesuai membela kucing.

Faktor kedua, larangan keras daripada ibuku. Mungkin kerana kisah silam membela kucing dahulu akibat kucingnya pernah mati di rumah jiran, ianya seperti larangan keras ke atas ku juga.

Faktor-faktor lain adalah cara-cara menjaga kucing itu, kesihatannya, kebersihannya, makanannya dan macam-macam lagi lah.

Aku teringin sekali membela haiwan ini. Haiwan kesayangan nabi. Haiwan yang kupikirkan sangat memahami hati manusia, peneman manusia dan juga penghibur manusia. 


Lebih baik cakap dengan kucing daripada manusia. Bila hati sedang sedih, haiwan lebih memahami. Ya, aku akan pastikan satu hari nanti aku akan memiliki haiwan peliharaan ini. Pasti!


Tuesday, 26 October 2010

. lelaki tua itu .


Aku kagumi dia. Lelaki yang aku sanjungi. Aku terlalu rindukan dia. Tidak dapat lagi aku melihat renungannya. Renungan mata tua yang meniti usia.

Suatu hari, dia mengadu kesakitan di dadanya. Dia bilang pada semua sakit biasa. Masakan sakit biasa, begitu sekali dia menahan kesakitan. Lama kelamaan dia semakin sakit, semakin kurus. Dulu dia lelaki gagah. Walau dia sudah dimamah usia 70 an ,  masih kuat kudratnya.

Dia semakin kurus. Sehinggakan aku tidak mampu untuk menatapnya. Aku sedih melihat keadaanya. Kesengsaraan yang ditanggungnya. Di sisinya, setia si isteri menemani. Melayan kerenahnya. Menjaga makan pakainya. Aku juga kagumi wanita itu. Sungguh tabah dia menghadapi dugaan Tuhan kali ini.

Kali terakhir aku melihatnya, sewaktu dia masih di hospital. Aku lihat dia semakin sembuh. Lapang dadaku melihat keadaanya kerana tidak lama lagi aku akan berangkat ke utara. Melanjutkan pelajaran di sana.

Hari yang di tunggu telah tiba. Aku akan berangkat ke sana. Tetapi aku disuruh pulang kerana aku dijangkiti ciken pox. Aku pulang semula ke rumahku. 

Semasa aku sedang lena dibuai mimpi-mimpi indah, aku dikejutkan oleh ibuku. Dalam keadaan bingung, aku mendapat khabar berita bahawa lelaki itu telah nazak.

Ketika dalam perjalanan pulang ke kampungku, kami mendapat berita bahawa dia telah tiada. Tuhan lebih sayangkannya. Aku tidak tahu harus berbuat apa. aku masih bingung. Seperti dalam mimpi.

Setibanya di kampung, aku lihat sekujur tubuh terbaring di ruang tamu. Ternyata, aku tidak bermimpi. Lelaki itu telah pergi meninggalkan kami. Lelaki yang aku sanjungi, yang aku sayangi telah pergi selamanya. Hanya sekujur tubuh kaku sahaja yang tinggal.

Rupanya, di akhir hayatnya, dia menyebut akan aku. Dia berkata bila lagi dia akan dapat berjumpa dengan aku. Aku TERKESIMA. Aku terkilan kerana aku tidak dapat mengucupnya kerana keadaan aku ketika itu tidak mengizinkan aku mendekatinya. Aku hanya mampu melihatnya dari jauh ketika orang ramai mahu membawanya ke tanah perkuburan.

Kini telah 2 tahun pemergiannya. Tetapi aku sentiasa merasakan yang dia selalu ada bersama-sama dengan aku. Kadang-kadang dia hadir dalam mimpiku, tanpa kata, tanpa bicara. Aku sedih bila mengingatinya. Aku jadi sebak. Kadangkala aku nangis terus. Aku benar-benar merinduinya. Aku rindu mahu mencium tangannya. Aku rindu mahu bergurau dengannya. Aku rindu dia memanggilku dengan nama penuhku.

Jika dia masih ada, aku mahu dia ada semasa aku konvokesyen nanti. Aku mahu dia melihat aku berkahwin nanti. Aku juga mahu dia melihat aku punya keluarga. Tetapi, itu semua mustahil kerana dia telah meninggalkan aku selamanya. Alfatihah.


Alfatihah buat datukku tersayang Ahmad Bin Taib..

Monday, 25 October 2010

. GASTRIK ! .



Aku lihat jam . Berapa lama lagi aku boleh menahan kesakitan ini. Rupa aku lebih teruk daripada orang di atas. Sungguh aku tak tipu. Aku tidak pernah mengambil sebarang ubat untuk menahan kesakitan GASTRIK ini. Sudah lama benar aku menanggungnya.

Aku lihat jam lagi. Setengah jam lagi rehat. Aku harus bersabar. Apakah dinding perutku mulai tipis ya? sehinggakan aku tidak mampu lagi menahan kesakitan ini.

Apa yang aku tahu, gastrik juga ada peringkatnya. Jika sudah tahap terakhir, pesakit boleh masuk hospital. Argh ! kecut aku. Contoh paling dekat pensyarah di poli ku Cik Ida. Akibat gastrik, dia akhirnya berhenti mengajar di poli kerana terlalu kerap cuti dan sering sakit.

Setelah makan, berkurang sakitnya. Tapi setelah jam menunjukkan 4 petang, haruskah sakit itu datang kembali???? PARAH ! benar-benar menyucuk ulu hati ku. Seperti susah bernafas aku dibuatnya.

Alternatif aku cuma satu. MINYAK ANGIN. Aku sapu saja pada daerah yang sakit. Mahu makan ubat? aku risau juga. Takut kalau-kalau aku akhirnya bergantung pada ubat. Aku mampu bertahan saja sekarang ini. Tapi sampai bila aku mampu bertahan ?

Mungkin satu hari nanti aku pasti mengalah. Pasti aku mencari ubat itu. Juga pasti aku akan bergantung padanya. Pemakanan aku juga tidak boleh sembarangan. Tidak boleh makan pedas, berminyak , macam orang pantang bersalin ya ?

Tapi semua itu aku tidak peduli. Aku makan saja mengikut selera. Nah, rasakan sekarang, aku masih sakit lagi walaupun tadi aku baru selesai makan. Hadapi saja dengan senyuman. :)

Saturday, 23 October 2010

. GADIS .


Gadis bangun tidur seperti biasa pada hari itu. Lemah langkahnya menuju ke bilik mandi kerana dia masih ingin bermalas-malasan di atas katil. Apa boleh buat, dia harus ke tempat kerja. "Kalaulah aku orang senang , tentu tidak perlu bersusah-susah begini " , bebelnya di dalam hati.



Setelah siap mandi, dia menuju ke bilik untuk bersiap memakai uniform kerja. Setelah itu dia menyalam ibunya sebelum menunggu rakannya sampai menjemputnya untuk ke tempat kerja. Gadis tidak mampu memiliki kenderaan sendiri. Dia baru sahaja kerja, mana bisa membeli  kereta. Mujur ketika temuduga kelmarin, dia terserempak dengan Ika. Ika merupakan rakan ketika di sekolah dahulu. Mereka berkawan dan menjadi akrab.



Sejak akhir-akhir ini gadis selalu sakit. Dia kelihatan pucat. Tapi dia tidak merasakan perubahan pada dirinya. Apa yang diketahuinya cuma badannya sedikit susut. Itu tidak menjadi soal yang besar kerana gadis tidak mempunyai struktur badan yang begitu besar. Dia kurus orangnya , tinggi 157cm dengan berat cuma 40kg. Gadis melakukan aktiviti hariannya seperti biasa. Dia masih boleh tersenyum.


Suatu hari, gadis telah bertengkar dengan ibunya. Dia bukan sengaja mahu membantah kata-kata ibunya kerana dia  tidak sehat. Mungkin kerana gadis selalu membuat hal dengan ibunya, dia dimarahi sehingga ibunya tergamak mengatakan jika gadis mahu makan di rumah itu, dia harus membayar, pakaiannya haruslah dibasuh sendiri. Ibaratnya gadis harus berdikari bagaimana harus mencari makanan sendiri. Bukan sekali dua perkataan seumpama itu yang diterima oleh gadis. Lebih daripada itu juga pernah. Kadang-kadang terdetik di hatinya adakah dia cuma anak angkat? kenapa adiknya Mawar lebih disayangi oleh ibu bapannya ?


"kenapa ibu sanggup berkata begitu? " , detik hatinya . Bagaimana dia mahu menempuh hidupnya? nampaknya dia harus mengikat perutnya. Kalau begitu sudah kata ibunya, dia sememangnya tidak dialu-alukan di rumah ini. " Ibu, satu saat nanti anakmu akan pergi meninggalkanmu , ibu tidak perlu risau aku tidak akan menyusahkan ibu dan ayah. Jika aku sakit sekalipun, aku tidak mahu ibu dan ayah tahu. Aku tidak mahu menyusahkan kalian. Sedari kecil kalian cuma memberi perhatian kepada adikku sahaja. Ya, aku hanya membawa diriku sendiri sehingga aku merasakan kehidupan ini kosong. Tidak mengapa ibu, seandainya aku pergi nanti , kau halalkan segala makan minumku , air susu mu , segalanya. Aku menghargai semua itu. Aku anak yang kamu tidak harapkan, bagi kalian aku hanya menyusahkan kalian. Aku anak yang degil, tidak mendengar nasihat. Tapi aku juga punya hati. Kata-kata ibu itu cukup menikam hatiku." , Ya tuhan , jauh aku mengelamun. Rupanya hari sudah lewat petang. Gadis harus pulang.


Setibanya di rumah, gadis lihat keluarganya sedang menjamu selera. Dia hanya mampu melihat keakraban mereka. Gadis menuju terus ke biliknya tanpa menoleh ke arah mereka. Dia menangis di dalam hati. Dia benar-benar tersentuh. Hati perempuannya merintih sedih. Dia seperti orang asing di rumah itu. "Ibu dan ayah , seandainya aku ini masih lagi setitis air mani atau aku masih belum menjadi seketul darah, aku tidak mahu dilahirkan di dunia ini. " , sedunya sambil menangis.



Gadis hanya mampu berlapar sahaja pada malam itu. Sampai bilakah kesengsaraan kehidupan gadis? hanya tuhan yang mengetahuinya. Gadis masih meneruskan hari-harinya seperti biasa dan mengharapkan sinar bahagia datang menerangi kehidupannya. "Aku akan dapat kebahagiaan itu" , katanya di dalam hati.


Sekian.....

[ Cerita ini hasil nukilan aku yang sedang bosan . Tiada kena mengena dengan yang hidup atau meninggal dunia ]

Wednesday, 13 October 2010

. jenuh aku .

bagaimana ya ? mahu bicara dan mulakan daripada mana . . minggu ini minggu kejatuhan aq . . WTF . . aq tak peduli ! biar aq berkasar kali ni . . masakan hidup aq begini . . ku seluk poketku . . cume tinggal sebanyak ini wangku . . cukupkah ? ya pasti cukup . . aq harus berjimat . . tgh hari tadi aq mkn cuma RM1.70 . . PELIK ? ya aq pon pelik . . nasi dengan ayam cuma itu harganya . . mungkin mak cik itu juga tahu aq lagi SENGKEK . . miskin benar aq sekarang . . benarlah tanpa wang bisa huru hara hidup .

argh ! mahu saja aq hamburkan kata2 kesat ke mereka yang sepatutnya bertanggungjawab melambat2kan kerja menguruskan elaun aq . . tidak tahukah mereka aq lagi kusut memikirkan semua ini ? sudahlah bulan ini elaun aq tinggal sedikit , makin dilambatkan pula . . bukan aq tiada duit langsung , tp aq tak mahu korek wangku di dalam bank . .

STRESS bila memikirkan semua ini . . aq seperti mahu menjerit terpekik terlolong biar hilang segala tekanan ini . . hendak minta pada PARENTS aq sudah malas . . hutang lama masih belum bayar , masakan hendak pinjam lagi . . malu aja sudah punya wang sendiri masih mahu meminta2 . . tidak mengapa tabungan syiling ku masih ada . . guna sahaja . . ya , waktu miskin2 begini bisa digunakan . .

ARGH ! aq tension ! ! ! !

Tuesday, 12 October 2010

♥ . baby i will be wait for you . ♥

I never felt nothing in the world like this before
Now I'm missing you and I'm wishing
You would come back through my door, ooh
Why did you have to go? You could've let me know
So now I'm all alone

Girl, you could have stayed but you wouldn't give me a chance
With you not around it's a little bit more than I can stand, ooh
And all my tears they keep running down my face
Why did you turn away?

So why does your pride make you run and hide
Are you that afraid of me?
But I know it's a lie what you keep inside
This is not how you want it to be

So baby, I will wait for you
'Cause I don?t know what else I can do
Don't tell me I ran out of time
If it takes the rest of my life

Baby, I will wait for you
If you think I'm fine it just ain't true
I really need you in my life
No matter what I have to do, I'll wait for you

Been a long time since you called me
(How could you forget about me?)
You gotta be feeling crazy
How can you walk away, everything stays the same
I just can't do it baby

What will it take to make you come back?
Girl, I told you what it is and it just ain't like that
No, why can't you look at me? You're still in love with me
Don't leave me crying

Baby, why can't we just, just start over again?
Get it back to the way it was
If you give me a chance I can love you right
But you're telling me it won't be enough

So baby, I will wait for you
'Cause I don't know what else I can do
Don't tell me I ran out of time
If it takes the rest of my life

Baby, I will wait for you
If you think I'm fine it just ain't true
I really need you in my life
No matter what I have to do, I'll wait for you

So why does your pride make you run and hide
Are you that afraid of me?
But I know it's a lie what you're keeping inside
That is not how you want it to be

Baby, I will wait for you
Baby, I will wait for you
If it's the last thing I do

Baby, I will wait for you
'Cause I don't know what else I can do
Don't tell me I ran out of time
If it takes the rest of my life

Baby, I will wait for you
If you think I'm fine it just ain't true
I really need you in my life
No matter what I have to do, I'll wait for you

I'll be waiting


Monday, 11 October 2010

. semalam yang hangat .

Sebelum engkau ke mari
Tiada resah
Tiada khuatir

Menjelang kemesraanku
Yang di rindu
Hanya syahdu

( korus )
Mengapa itu
Mahu jadi teman
Mahu jadi kekasih
Selamanya...oh...

Aku bukan lagi mainan dulu
Telah kucampakkan kau ke mana
Ke lautan hitam yang ku tahu
Pasti kita tak jumpa

Semalam
Itu semalam
Hari ini aku hidup
Dalam dunia yang aman
Kenangan
Kita lucutkan
Kita bakar sama-sama
Pengalaman hidup
Seksa....


Sunday, 10 October 2010

. argh ! tolong . . harap2 minggu depan cikgu lain ! .

aq xtau . tp yg penting aq nak nangis . . waaaaaaaaaaaaaaa . . saat aq mengambil kad itu , aq lihat nama cikgu H . . aq seperti mau menjerit biar semua orang disitu dengar . . kalau perlu biar satu Pasir Gudang dengar . . aq tak peduli . . perlu ke ? cikgu yang garang dan tegas tu lagi yang ajar aq ?

aq hanya mampu menangis dalam hati jek . . tapi , setiap kali habis belajar aq tidak lupa mengucapkan terima kasih kepadanya . . lelaki itu ku anggarkan lebih tua daripada ayahku sendiri . . mungkin dalam 50 an . . melihatkan dirinya . . barangkali . . ini cuma anggaran sahaja . . aq tidak pernah berbual panjang dengannya . . senyum pun dy tidak pernah . . masakan hendak berbual . .

cikgu Z lak sibuk ajar orang lain . . huh malas nak tengok muka dy . . biarlah tadi dy bilang aq sombong . . huh . . kalau dilayan nanti , perasan pulak mamat tu . . ya . . aq mengharapkan agar minggu depan cikgu Z yang ajar aq . . bukan apa , dy tidak lah garang seperti cikgu H . .

semangatku seperti luntur . . ya Tuhan . . kau permudahkanlah segala urusanku . . kau kuatkanlah semangatku . . anggap sahaja itu cuma satu dugaan untuk kau berjaya . . ya ! aq tidak boleh lemah . . aq harus kuat . . !! aq pasti boleh . . kalau orang lain boleh , masakan aq tidak boleh melakukannya ? ya aq pasti boleh . . insyaallah . . amin . . :D

Saturday, 9 October 2010

. SYUKUR terbaik dari ONE .

Syukur [Kau Yang Satu] - One Nation Emcees Lirik

Ku bersyukur kepadaMu
Hanya dikau yang Satu
Memberiku cahaya hidupku
Maha esa
Gelap tanpa kasihMu
Perjalananku buntu
Ampuni segala dosa dosaku

Aku terpaku melihat kebesaranMu
Aku bersyukur segala rezeki untukku
Dan juga bila kau dalam fikiranku
Aku tunduk membisu
Terus sujud padaMu
Mari kita renungi segala apa terjadi
Mana perginya Cinta?
Mana hilangnya setia?
Aku akan terus cekalkan hati ini
Dari terbit sehingga terbenamnya mentari

Dunia sementara kan dihitung juga
Sebelum terlambat tunaikan kewajipan kita
Tak guna airmata menitik bila tiba masa
Syurga atau neraka itulah jawapannya
Aku lelaki lengkap dengan anggota
Berfikir setiap masa, fikir tentang keluarga
Lindungilah aku dari fitnah dan noda
Kau tempatku meminta
Kau beri ku bahagia

Chorus

Ku hirup secukup udara
Hatiku buka, termenung
Melihat jalan gelap lagi mendung
Kadangkala ku bertanya
Kemana cahaya?
Mana nak ku cari sedikit kudrat dan keramat?
Yang penuh rahmat?
Berjuta juta kali dunia mempermainkanku
Hatu menurut nafsu, nafsu menipu aku
Tapi ku bersyukur pada yang maha esa
Dapatlah pena menari meluah kata kata

Ku meredhai apa telah terjadi
Tunjukkanlah jalan benar, ampunilah dosaku..

Chorus

Aku tafakur di hadapanmu
Berderai derai airmataku gugur
Tidak tertanggung
Peperangan emosi ini takkan terhenti
Selagi dosa lama masih aku bebani
Moga aku disirami salju kasih illahi
Semoga malamku tak bertemankan mimpi ngeri
Berikanku secebis kekuatan, kebahagiaan
Hati ini moga engkau terangkan

Chorus

Oh Tuhan yang Satu
Ku serahkan diriku
Hanya kepadaMu
Hanya mampu berserah kepadaMu

Ampuni segala dosa dosaku


Friday, 8 October 2010

. jangan bilang tidak versi PSP .

. kenapa ar .

aq rasa mcm nak marah orang . . aq tak tahu kenapa dan apa sebabnya . . aq rasa mcm nak menjerit biar satu dunia tahu yang aq tengah tertekan sangat-sangat . . aq rasa macam nak tidur dan tak nak bangun lagi . . apa nak jadi , jadi lah . . aq dah tak nak ambil tahu lagi pasal dunia ni . .

kepala aq sakit , hati sakit , system badan aq pon turut sakit . . aq letih dengan semua ni . . letih dengan hidup sendiri . . kadang2 seperti putus asa dengan apa yang berlaku . . jiwa aq kosong . . dalam hat ini tak ada kegembiraan . . senyuman ni pun terasa kelat .. pasti sangat pelik . . argh  tertekan . . rasa macam nak hantuk kepala kat dinding dan hilangkan semua memori dalam kepala ni . . kepala aq sakit ! ! !

Thursday, 7 October 2010

. raya 2010 .

salam . esok 29 syawal 1431 . . berakhirnya syawal tahun ini  . . mudahan saja aq bisa menyambut syawal akan datang . . semoga tuhan mengizinkan . . amin . . tidak banyak yang ingin dibicarakan . . raya kali ini tidak sama seperti raya dahulu . . sewaktu aq masih kecil , masih kanak-kanak . . memang meriah . . lagi pula , sudah 2 tahun pemergian arwah datukku AHMAD BIN TAIB . . semoga rohnya dicucuri rahmat . . insyaallah . .

ya , sepertinya . . raya kali ini aq sambut ala kadar sahaja . . hehe . . walaupun baju rayaku 4 pasang . . waaahhhh . . 3 pasang pemberian nenekku . . :)) tahun ini kami sekeluarga beraya di Kulai . . raya tahun ini juga aq berkesempatan beraya bersama-sama rakanku ketika sekolah dahulu . . bermacam cerita kami kongsikan . . ada yang sudah bekerja , ada yang masih belajar sama seperti aq . .

dua hari berturut aq beraya . . pulangnya sekitar jam 1 pagi . . beraya sakan aq kali ini . . hari pertama aq beraya bersama nana , maya dan juga nani . . farahin  tidak dapat ikut serta kerana beraya bersama keluarganya . .

keesokan harinya aq beraya pula bersama rakan sekelasku ketika di sekolah menengah . . Sekolah Menengah Kebangsaan pasir Gudang 3 . . kebanyakan mereka merupakan rakan sekelasku iaitu kelas 5SN2 . .   :))

. kata-kata itu sungguh menyentuh perasaan .

"bubu rase makin jauh dgn syg , yela pasni bubu naik kl , pastu penang . . "


"ala . . bubu jgn la ckp mcm tu . . ", kataku perlahan . sebenarnya air mataku dah mulai bertakung di sekitar mataku . . menunggu masa untuk tumpah . . tapi kutahan . . dy bukan pergi untuk bersuka ria . .



" i love u , i miss u " . . katanya sebelum mematikan talian . . waaaaa . . aq seperti mahu menangis . . kalaulah aq punya kuasa . . aq ingin terus pergi kepadanya . . kenapalah aq jauh daripada dy , sedangkan dulu aq dekat dengan dy . . saban hari aq melihat mukanya , tawanya , renungannya . . tapi sekarang aq tidak dapat melihat semua itu . . aduh . . kenapa berat ujian kali ini Tuhan . . .

aq sudah temui insan yang ku cari selama ini . . tapi dugaan ini hebat juga . . mana bisa aq berjauhan begini . . aq akui sejak akhir2 ini kami agak dingin . . aq seperti malas mahu melayannya . . argh! asik tido jek . . boring la . . tapi perlahan-lahan aq berfikir sendiri , aq sudah lama kenalinya , masakan aq tidak boleh memahaminya ? sedangkan dy sabar melayan kerenah aq . . perlahan aq pujuk hatiku agar tidak terus terbawa-bawa dengan perasaan sendiri . . ya , ini cuma dugaan buatku . .

kalau bercinta tidak boleh melalui dugaan begini , bagaimana kahwin nanti ? wah jauh fikiranku sehingga sejauh perkahwinan . . ya , mudah-mudahan saja dy jodohku . . amin . . . selagi hati ni milik dy , aq tetap mencintainya sepenuh hatiku . . mudahan saja hati ini tidak berubah . . ya Tuhan , kuatkan hatiku , fikiranku agar tetap menjaga hubungan ini , kesetiaan ini . . amin . .

. gara-gara asam pedas .

asam pedas . dengar namanya sudah pasti membuat ramai orang yang menggemari makanan ini terliur . . merupakan makanan kegemaran aq . . masakan melayu negeri Johor ini sangat terkenal . . sekiranya aq berada di Penang , pasti aq akan merindukan masakan ini . .

semalam , setelah pulang daripada kerja , aq terus mencapai pinggan dan menceduk nasi . . alangkah gembira bila melihat lauk kegemaranku asam pedas . . nyum2 . . tanpa berlengah aq makan sambil menonton televisyen . . kuahnya sudah pasti aq hirup sehingga kering . .

seperti yang ku jangka , pagi ini aq mengalami sakit perut yang amat . . hehe . . aq mencapai ubat cirit birit yang ibuku beli di farmasi lantas memakannya . . sebagai persediaan sekiranya aq mengalami di tempat kerja pula . . pasti gawat sekiranya aq cirit birit di tempat kerja . .  hehe . . kerana makanan kegemaranku , aq perlu menghadapi sebarang risiko yang mendatang . . memang menjadi lumrahku , kuah asam pedas akan ku hirup sehingga licin . . ni lah penangan asam pedas . .


. nyum2 . delicious .

Wednesday, 6 October 2010

. 4 in the morning .

Wakin' up to find another day
The moon got lost again last night
But now the sun has finally had its say
I guess I feel alright

But it hurts when I think
When I let it sink in, it?s all over me
I'm lyin' here in the dark
I'm watchin' you sleep, it hurts a lot

And all I know is
You've got to give me everything
Nothing less 'cause
You know I give you all of me

I give you everything that I am
I?m handin? over everything that I?ve got
'Cause I wanna have a really true love
Don?t ever wanna have to go and give you up

Stay up till four in the mornin' and the tears are pourin'
And I want to make it worth the fight
What have we been doin' for all this time?
Baby, if we?re gonna do it, come on do it right

All I wanted was to know I?m safe
Don?t want to lose the love I?ve found
Remember when you said that you would change
Don?t let me down

It?s not fair how you are
I can?t be complete, can you give me more?

And all I know is
You?ve got to give me everything
Nothing less 'cause
You know I give you all of me

I give you everything that I am
I?m handin' over everything that I?ve got
'Cause I wanna have a really true love
Don?t ever wanna have to go and give you up

Stay up till four in the mornin' and the tears are pourin'
And I want to make it worth the fight
What have we been doin' for all this time?
Baby if we?re gonna do it, come on do it right

Oh please, you know what I need
Save all your love up for me
We can?t escape the love
Give me everything that you have

And all I know is
You?ve got to give me everything
Nothing less 'cause
You know I give you all of me

I give you everything that I am
I?m handin' over everything that I?ve got
'Cause I wanna have a really true love
Don?t ever wanna have to go and give you up

Stay up till four in the mornin' and the tears are pourin'
And I want to make it worth the fight
What have we been doin' for all this time?
Baby if we?re gonna do it, come on do it right

Give you all of me
Give you everything
Give you all of me


. 6 minggu lagi .

aq tgh menghitung hari . . hmm . . lambatnyer nak masuk bln 11 . . xsabar nak abes praktikal . . nak balik penang . . yewwhhooooo . . bermakna lepas ni aq berjauhan semula dengan family aq . . haii . . kalau la aq ade kuasa mempercepatkan masa . . bukan aq xsuka praktikal , tapi aq bosan kat sini . . kawan-kawan takde , bf jauh . . aq terperap jek kat umah . . alahai bosannyer hidup ni . . :((

Tuesday, 5 October 2010

. ouh char kuey teow .

char kuey teow . . dah lama aq nk mkn sbnrnyer . . dpd mula cuti sem lagi . . nampaknyer terpaksa tunggu sampai abes praktikal nanti . . . bermakna , SEM 5 nt . . ! ! ! alamak lamenyer . . tak mengapa . . kata orang sabar je lah . . mungkin dengan melihat gambar boleh hilang kempunan barangkali . .



. hidup ini .

kadang-kadang . .
aq rasakan hidup ini kosong . . sepi . . .
sahabat ? aq punya . . kekasih ? juga punya . . .
tapi entah kenapa . . hati ini masih kosong . . .


kadang-kadang . .
aq ingin bercerita . . berkongsi . . suka , duka . .
tp entah mengapa , aq sepi . . seperti tiada punya siapa2 di dunia ini . .
padahal aq punya sahabat , kekasih juga keluarga . .

kenapa ?
aq sendiri masih mencari jawapan itu . .
aq sepi . . jiwa ini kosong . .
aq mengharapkan suatu masa , aq bahagia dalam hidup ini . .
aq masih mencari . . dan akan mencari bahagian hati yang kosong ini . .