.:: followers ::.

Wednesday 27 October 2010

. me0w me0w .


Comel kan? Satu hari nanti aku pasti dapat memiliki haiwan peliharaan ini. Kenapa tidak sekarang? Terdapat banyak faktor yang tidak membolehkan aku membela kucing ini. Sedih aku.

Faktor pertama , kerana aku tinggal di kawasan rumah yang tidak sesuai. Kenapa aku katakan tidak sesuai? Rumahku flet, mana sesuai membela kucing.

Faktor kedua, larangan keras daripada ibuku. Mungkin kerana kisah silam membela kucing dahulu akibat kucingnya pernah mati di rumah jiran, ianya seperti larangan keras ke atas ku juga.

Faktor-faktor lain adalah cara-cara menjaga kucing itu, kesihatannya, kebersihannya, makanannya dan macam-macam lagi lah.

Aku teringin sekali membela haiwan ini. Haiwan kesayangan nabi. Haiwan yang kupikirkan sangat memahami hati manusia, peneman manusia dan juga penghibur manusia. 


Lebih baik cakap dengan kucing daripada manusia. Bila hati sedang sedih, haiwan lebih memahami. Ya, aku akan pastikan satu hari nanti aku akan memiliki haiwan peliharaan ini. Pasti!


No comments: