.:: followers ::.

Wednesday 27 October 2010

. mati itu pasti .


Aku bermohon semoga matiku nanti dalam khalimah syahadahmu, dalam jalan lurusmu dan permudahkan kematianku Ya Allah.

Semalam adik mak cikku di masukkan ke hospital. Menurut ibuku, sakit perut. Tapi kelihatannya seperti sakit yang amat.

Baru tadi aku menelefon ibuku ingin bertanyakan jika dia ingin pergi melawat saudaraku itu, aku ingin juga pergi. Tetapi kami semua terlambat. Dia sudah pergi meninggalkan kami. Yang aku paling terkejut, rupa-rupanya ibuku menelefonku banyak kali dan pesanan ringkas juga dihantar.

Argh, pasti dia lagi salah nombor. Mungkin dia menghubungi nombor lamaku. Pelik! memang pelik. Tiada deringan untuk hari ini. Takkanlah ibuku salah nombor?

Tapi apa yang membuat aku lebih kecut, kematiannya disebabkan SAKIT PERUT. Cuma itu ? Argh , bukankah ajal itu di tangan tuhan? sakit perut itu cuma alasan atau penyebab kepada kematiannya. Kita semua pasti akan mati. Semoga aku mati dalam Islam. Insyaallah ..

No comments: