.:: followers ::.

Friday 26 November 2010

.:: menggapai pelangi ::.

senyum, gelak tawa memecah keheningan
berjalan aku sendirian di kelompok manusia
berbagai ragam, telatah..
aku ketawa kecil..

aku sendirian
menjadi pemerhati
keluarga besar berkumpul bersama
indahnya jika aku dapat turut serta
bergurau senda

ku hayun kembali langkah kaki
mengorak langkah ke hadapan
aku terlihat
pasangan itu melayan si kecil
baru pandai bertatih
si kecil menangis terjatuh
meminta perhatian
si ayah tersenyum
si kecil makin membesar
perlu berdikari
si ibu membantah
ah ! ibu..
aku tersenyum...

di suatu sudut
pasangan pengantin baru bergambar
keceriaan terlihat
kehidupan bakal dikongsi bersama
segala suka dan duka
pengantin lelaki memeluk erat pengantin perempuan
aku cemburu..
aku melangkah pergi..

di bawah pohon
sepasang kekasih sedang asyik bercinta
aku hanya mampu senyum..
pasangan muda
asyik mengikat janji
bersumpah setia
aku mengeluh..

destinasiku
aku masih tidak ketemu
aku masih melangkah..
selagi kudratku mampu
aku akan terus mencari
dan mencari
sehingga aku mampu menggapai
sang pelangi

No comments: