.:: followers ::.

Sunday 21 November 2010

.:: apa aku fikir sekarang ::.

dalam dunia ni , macam2 kawan ada..
kawan masa susah....
kawan masa senang....
tapi..memang cukup susah nak jmp kawan masa susah dan senang...
kawan masa ketawa tak terbilang banyaknya..
kawan masa sedih, aku boleh bilang pakai jari..

kawan yang suka mengambil kesempatan di atas kebaikan orang lain..
selagi namanya manusia, bermacam ragam yg kita jumpa..
aku juga akui, aku bukan kawan terbaik..
tapi aku boleh jadi seribu kali baik kalau orang tu baik dengan aku..
sekali kau buat jahat dengan aku, sejuta kali aku ingat..
aku selalu mangalah dengan kawan2..
tp senang2 kau pijak kepala aku..
jangan ingat aku lupa..
aku takkan lupa..

mudah cara aku.. kau baik dengan aku, aku layan kau paling terbaik..
kau jahat dengan aku, layanan utk kau tiada.
aku diam bukan bermakna aku suka atau setuju..tp lebih kepada memendam..atau lebih tepat lagi aku sedang menahan kemarahan...
bila sampai masa sesuai, kau jangan terkejut aku ungkit semua, aku bentang semua apa yang kau buat kat aku..
memang aku macam ni...

aku ketawa untuk menutup sedihku..
aku ketawa menutup marahku...
DIA kata aku plastik, berpura-pura, hipokrit..
aku terima..
DIA tempat aku meluahkan perasaan, marahku..
katanya, lebih baik meluahkan daripada simpan sendirian..
DIA kata aku ego, keras kepala ...
DIA sangat-sangat kenal aku.....
menurutnya jika ada masalah  dengan orang yg namanya kawan..
aku tak boleh diamkan.....kena terus terang..
tapi aku tak boleh dan tak reti...

aku masih macam ni...
dan macam ni....

No comments: