.:: followers ::.

Tuesday 5 January 2016

Booking Bridal

................post yang tersimpan dalam draft...................

tarikh sebenar : 7/3/2015

malam ni parent aku dtg jumpa parent KA untuk bincang tarikh majlis kami.. so mak bgtau nak buat 21.11.2015.. parent KA pon setuju dgn tarikh tu.. sbb 22.11.2015 besday sultan johor , jadi akan diforward cuti ke Isnin.. hehehe hampir 3 jam jugak mereka berbual.. mcm2 yg dibualkan.. Alhamdulilah dapat family yg mcm ni.. happy sangat.. sampai rumah lebih kurang kul 1 pagi.. tu pon KA drive.. esok pagi nk siap2 pegi bridal pulak.. yehoooo~~


......................................................................................................................................................................

tarikh sebenar : 8/3/2015

hari ni pegi bridal.. Andaman Ikhlas Bridal kat Tg sedili.. Jauh kan? tp harga berbaloi kalau nk dibandingkan dgn area tmpt aku.. harga paling murah start dari RM2,500 tak termasuk photog.. kannn? hahaha paling bastard pon RM3,500 tu pon tak termasuk photog..

ok mula2 da smpi tu, ade staff bridal tu tunjuk pakej2..pakej start dari RM1,300.. ko ghase?? hahahhaa..lepas tgk2 pic pelamin, tgk baju.. aku siap try baju lagi..confident kau try terus ..padahal tak booking lg.. HAHA

tgh2 tgk2 pic pelamin tibe2 aku perasan ade 1 cust tu tgk album wedding.. aku ckp kat KA mcm kenal jek pengantin tu.. KA ckp kwn dia..so kiteorg pon tgk la album kwn dia tu... so aku tanya la staff kat situ kwn KA ni amek pakej yg mana.. gambar pon not bad jugak..xde la buruk sgt.. ok lg la..

so aku pandang KA, KA pandang aku.. camne? HAHA aku mmg minat bridal ni sebab :-

1. ade pelamin yg aku minat kat sini..
2. murah nk dibandingkan dgn tmpt aku
3. mindset aku da malas nk pkir dan pening2 pasal bridal. serius tension. HAHA

so kami decide nak booking terus.. terus booking ok tanpa pegi bridal lain. ko ghase? HAHA

ape yg aku dpt dari bridal ni?

1. Pakej Orked (dlm tu tulis Orked haha )  RM1,600.00 + RM200 (pelamin bawah khemah)
-pelamin
-baju 2 pasang
-lain2 tak ingat nk tulis

2. Photog RM850
-nikah, sanding/potong kek & outdoor

3. Transport RM300 (utk ke tmpt aku.. sbb jauh kan...?)

Total : RM2,950.00

so utk confirmkan tarikh dan booking aku bayar deposit RM200.. murah? yeah murahhhhh

oh ye aku ade tolak utk mekap.. sbb mekap aku amek MUA lain.. memandangkan aku takut org lain2 yg mekap aku. gila cerewet kau? hahahaa

nt aku cter pasal MUA aku.

p/s : tak sabar nk kawennnnn !!!!!!!!!

No comments: