.:: followers ::.

Tuesday 5 January 2016

baju nikah??

..................post tersimpan dalam draft................

tarikh sebenar : 31/12/2014

balik keje penat2 baring2 golek2 kejap..mood mmg malas..tibe2 KA tepon...

KA : "yang, b kat jakel..kite nikah nt baju warna merah ye..."

aku : "huh? baju nikah? " mood blurr (baju nikah warna merah?)

KA : "yela..warna merah ok tak? "..

aku : "eh merah? biar btol ..ish tak pikir lg la baju warna ape nk pki..kain dia mcm mne? ok ke" (walaupon merah tu warna idaman kalbu, tapi KA ni tak berapa nk putih..kang kesian dia..kih3)

KA : "ok takpe, jap lg b dtg amek..ayg siap2 k.."

aku : "ok ..ayg siap jap.. da nk sampai nt bgtau k.."

dlm kul 8 camtu KA sampai..bukan sorg, tapi berdua dgn umi.. lepas salam2 dan jumpa mak aku, kami ke jakel... mak aku xnk ikot..sakit perut katanya.. (ceh padahal segan..kih3)

so, sampai la kat jakel..umi ckp pilih la ape yg nak..warna ape..kalau boleh baju tu bole pki lg lepas nikah.. KA bayar semua..kih3...

lepas pilih2, bayar..umi dan abuya pilih utk mereka sekali.. (wah excited nk menyambut menantu (aku la tu..)).. kih3

aku berpikir2...jenuh jugak ni nak cari tailor..nk design camne..aduh aduhhhh ..walaupon majlis lebih kurang setahun lg, tp kepala aku ligat memikir..jari menggoogle jek design mne yg berkenan..

haih la bakal mak mertua... klo ikot aku nak beli baju nikah da siap jek senang..

p/s : rezeki bergolek jgn ditolak.. :p



No comments: