.:: followers ::.

Tuesday 5 July 2011

.:: berserah dan redha ::.


aku cuma boleh menadah tangan dan berserah kepada ketetuanmu Ya Allah..begitu banyak dugaan dan ujian yang Kau berikan kepada aku..

sejak daripada awal tahun ini lagi, berbagai dugaan yang kau berikan kepada aku..bermula daripada kehidupan aku, percintaan aku, pelajaran aku...berbagai ujian daripada mu Ya Allah...

aku pasrah..

kegagalan demi kegagalan aku tempuhi...begitu perit menanggung kekecewaan...seiring air mataku mengalir...aku sudah berusaha sedaya yang termampu..apalah daya aku, hanya manusia biasa yang tak lepas daripada melakukan kesalahan..

benar, belajar daripada kegagalan..aku pegang prinsip itu..aku genggam..aku taknak jadi orang yang gagal...aku boleh..aku dah usaha..aku taknak hampakan harapan orang tua aku...

kadang2 aku kecewa...aku putus harapan..aku lemah, aku tak sanggup nak hadapi semua ni...

aku renung jauh...masa depan aku...kalau orang lain boleh, masakan aku tak boleh ?

andai aku gagal lagi...aku harus terima..andai aku berjaya, aku sangat2 bersyukur padamu Ya Allah..

akan aku jadikan kegagalan itu pengajaran, bukan menjadikan aku kehancuran..

aku mengharapkan kejayaan itu Ya Allah..

aku memohon dariMu..permudahkan segala urusan hambamu..berikan segala hidayahMu..

Aminnn...

No comments: