.:: followers ::.

Monday 22 July 2013

. aku & skincare .


Salam Semua..

Skincare.

wanita dan skincare saling memerlukan. betul..aku mula pki skincare mase sem2.. sungguh. tu pon lepas mber aku azi suggested Natasya kat aku.. 2-3 bulan pertama, muka aku merah..merah dan merah..sampai classmate aku sume tegur..muka knp merah? lepas tu...muka aku licin.. untuk pengetahuan, sem 1 adalah detik ngeri..bila aku nak pagi daftar masuk poli, aku kene chicken pox..habis satu muka aku keluar..dan tentulah kesan2 dia tu penuh kat muka aku..

Ok, berbalik pada Natasya tadi...muka aku jd flawless..sebijik jerawat pon susah nk lekat..kesan jerawat senang nk hilang..ya mmg bagus Natasya ni.. dpd aku sem 2 sampai la aku habis belajar dan kerja.. tp, aku makin nampak kelemahan dia pulak..bila aku kene panas, muka aku jd merah..takde la merah menyala..tp merah la.. (mungkin bergantung pada kulit seseorg)..

Gambar sumber dari google 


mber aku ajak tukar NDZ... bermulalah perkenalan aku dgn NDZ ni tahun lepas..bulan brape aku start pakai, aku tak ingat..yg pastinya, permulaan yg best..kulit mengelupas.... (aku tak sukaaaaaaaaa).....tp lepas tu, kulit flawless...tapi kegembiraan tak berpanjangan..jerawat kat muka aku tetap keluar..da pki krim mlm pon kesan jerawat xnak hilang..aku pening dah..nk cari skincare lain..haram sungguh NDZ mungkin tak sesuai dgn muka aku..

Gambar sumber dari google

aku bukak IG..surfing mcm biase..then, ade IG ni nak follow aku..aku accept..then tgk2 ape yg dia jual..kali ni bukan handbag, bukan kasut, bukan aurawhite(ya, aku ade beli, tak putih pon dalam 2 minggu tu.. HAHA..tu kali pertama dan terakhir aku beli..hik3) aku tgk dia jual Gold Collagen skincare..tgk2 dlu..sebulan lebih gak  aku stalker IG dia..tgk testimoni customer dia...kalau hari2 dah tgk, mesti ade perasaan ingin cuba kan? memandangkan aku mmg nak tukar skincare, aku cekalkan hati beli.. (walaupon dalam hati menjerit2 nak beli Handbag Chanel yang tgh hot tu)

1. Krim Malam
2. Krim siang
3.Sabun pencuci muka
4. Toner
5. Serum

Jumlah kesemua barang di atas RM220.00

Gambar aku snap sendiri..memang kepunyaan aku


Gila? ya mmg gila..mber aku cakap nekad sungguh aku beli..ya mmg nekad.. Klo handbag Furla RM250++ (dah menyesal beli sebab tak pakai lagi..pastu nak carik buyer lak..hahaha) aku boleh beli, utk muka apsal lak tak boleh...

Lepas bank in, esoknya barang sampai..fuhhh tak sabar nk pki..nak cantik punya pasal.. HAHA

First time pakai..ya, sabun dia best..serum best..kulit lembut..bru seminggu pakai dah rase lain kulit. (berpatutan la dgn harga..) kalau pandai jimat n guna, produk ni boleh tahan 2 bulan..jgn la tenyeh byk2 kat muka, mmg lah cepat habis.. HAHA

sekarang ni, kesan jerawat da pudar sikit..jerawat pon xde kuar sgt...ok la, not bad..pada pendapat aku la, skincare mana pun, kalau rajin..mesti elok kat muka..tapi sbb malas, lama2 benda tu takde efek la kat kita..lagi satu, persamaan ketiga2 produk ni, aku tgk dpd segi tekstur krim malam..lebih kurang dan melekit..bila sapu kat muka, dia terus serap..yang penting kene rajin..krim malam la wajib pakai bila kita tidur, waktu ni la kulit memperbaiki sel2.. (aku bace, sebab tu aku tau..jgn ingat aku perunding kecantikan pulak..)


*** Harap-harap raya nanti dah cun... Hik3

No comments: