.:: followers ::.

Saturday, 14 April 2012

.:: tiba-tiba ::.

aku sebak..terasa rindu yang amat..perasaan apakah ini?masihkah ada lagi perasaan itu? masihkah? ego ke aku? kenapa aku mesti sedih? aku yang pilih begini.. tiada balasan dari sana.mungkin tiada rasa.benarkah jalan yang aku pilih? Ya Allah tolong beri petunjuk kepada aku..apakah aku diuji sekali lagi? sangat berat ujianmu kali ini...sudah puas airmata ini mengalir dahulu..rasanya tidak sanggup lagi membiarkan airmata ini mengalir lagi..

ya, aku masih muda..akan berusia 22 tahun pada Mei hadapan. Tapi, aku akan tua.tapi sampai bila aku akan macam ni? hidup ditengah2? tidak mungkin..pada siapa lagi aku harus berbicara? membentangkan segala beban di bahuku? ahhh persetan.malas mahu memikirkan semua ini..

semalam aku melawat teman baikku sewaktu menuntut di Penang..dia sedang terlantar di hospital..aku sebak melihat keadaannya.tp dapat ku kawal..ahh sungguh senang tuhan mahu mengambil apa yang miliknya..betul dunia sementara.jika tuhan mahu ambil, bila2 pon boleh...dulu kami ketawa, gambira bersama..tapi kini, dia terlantar sakit..semoga dia kembali sembuh..

aku? entah berapa lama akan hidup...sempatkah melihat rupa bakal suamiku? anak2 yang akan aku lahirkan? semuanya aku serah pada takdir...entah mengapa tiba-tiba aku berfikir seperti ini..ayatku juga seperti di dalam novel..ahaha..perasaanku sekarang bercampur baur..kenapa mesti berperasaan begini..ingin dibuang jauh, tpi bagaimana?

aku jadi sedih..aku rasa seperti mahu menangis semahunya..aku tidak minta semua ini berlaku..mengapa...aku pernah terbaca, Tuhan tidak akan menguji hambanya diluar kemampuan hambanya...maknanya Tuhan tahu aku mampu menghadapi semua ni..tpi aku tak mampu...

perasaan...pergi jauh2...tolonglah..aku tak suka berperasaan begini. :'(

1 comment:

cik kasih hatiku said...

bykkan istifar dan selawat.. syaitan suke bermain ngan perasan kita.. salam kenal dr sy..:)