.:: followers ::.

Sunday 22 April 2012

.:: halal ::.

halal? ye halal.bukan haram lagi..bukan pasal makanan halal.tapi menghalalkan yang haram..menjadi yang halal untuk seorang lelaki yang bergelar sang suami... (jiwang tak?) ahahahaa...

tahun ni umur dah masuk 22..yep aku rase aku dah open pasal cter kawen2 ni..dulu klo org cter pasal kawen, aku cabut lari..hak3..malas nak dengor..tp skang ni, melihatkan mber2 aku yang da tunang n kawen, tetiba perasaan ingin tu datang..tp terus terang la kan, aku mmg tak ready lg nak kawen..byk benda nak kene pikir..bukan dpd segi tanggungjawab je..byk benda..

1st aku tak pandai masak.simple2 tu aku tau lah..yg susah2 tu, kene tgk buku resepi la..ahahha..lain2 kite bukan hanya berkahwin dgn org tersebut, tapi kita kena kawen dengan keluarga dia juga..berkahwin bermaksud kita sudah sedia nak sehidup, sebumbung, serumah, sekatil, semeja, sekerusi bla bla bla dengan pasangan kita tu..bersediakah dengan kehidupan baru macam tu? fuhhhh kene btol2 bersedia fizikal dan mental beb!

kita bukan nak kawen sehari, tapi klo bley nak seumur hidup, sepanjang hayat kita biarlah jodoh kita tu dengan seorang tu je...macam mane ye, nak jaga org lain sedangkan diri sendiri pon tak terjaga? ahahaahaa..

mood : gatal :p

No comments: