.:: followers ::.

Monday 13 January 2014

Review Shaklee Alfafa Complex & Shaklee Vitamin E


Assalamualaikum semua..

Sekarang pukul 1 tgh hari..curi masa sikit nak review 1 produk yg mendapat sambutan ramai sekarang ni.. Sape yang taktau produk Shaklee ni? sila google..byk kebaikan produk ni.. Jangan salah sangka, aku tak jual benda ni..tp baru consume around 3 weeks.. Saje nak test2 memandangkan kulit aku ni yg tak boleh jauh daripada jerawat.

aku consume Shaklee Alfafa & Vitamin E..klo Alfafa ni, dia utk buang toksin dlm badan korang..so kene la buang toksin dlu baru boleh consume vit E kan..klo tak buang toksin mcm mne kesan vitamin tu nk cepat berkesan..

klo Alfafa ni sehari 10 biji.. memang kene makan lepas kite makan la.. 5 biji lepas lunch, 5 biji lepas dinner.. Kesannya bile kite beyak ehem2 ahahaah memang rase berbeza dpd hari biase kite tu.. tak percaya cuba consume, mmg nampak perubahan.


Sumber dari Google
okay. untuk vitamin E pulak, after consume around 2 weeks da rase kulit mcm lembab2 bile bangun tidur.. bukan lembab berminyak tau, tp kulit mcm fresh je bile bangun.. kesan parut pon pudar..klo jerawat tu, cepat je luka kering..klo dlu bgun tidur kulit muka berminyak mcm boleh buat goreng ayam, tp skang bgun tdo senyum je sbb skin lembut.. Insyaallah klo berterusan mcm ni, aku akan consume produk ni sampai bile2..

  

Sumber dari Google


Oh ye, Vitamin E ni bley sapu kat kulit terus utk kesan yg cepat..klo aku rajin, ade la sapu2 jugak kat muka ni..tu pon bile rajin la.. Vitamin E ni pon mesti makan selepas makan.. TAPI, tak boleh ambil sekaligus dgn Alfafa sebab nt Alfafa serap Vit E.. jadi, better mkn sblm tdo mcm tu, atau 2-3 jam lepas mkn Alfafa..

 Nt aku nak consume Vitamin C dgn ESP pulak.. menjaga kulit pulak ea.. ngeh2

Insyaallah klo aku dah try Vit C & ESP aku review ea.. skang ni nk pegi bukak blog artis lak..

Tata titi tutu  :)



No comments: