.:: followers ::.

Monday 29 April 2013

.:: orang berkahwin bijak cipta alasan ??? ::.


Hai hai...
Hari ni kite ade topik orang berkahwin bijak cipta alasan..mengapa? kenapa?

1. Sakit
   - Firstly aku melihat2 orang di sekeliling aku..alasan untuk tidak dtg ke tmpt kerja anak sakit, bini sakit, bapak sakit dan sebagainya yang sakit.

2. Lambat
 - "I've got emergency case, my wife bleeding this morning "....

3. Pindah rumah
  - "Eh aku xboleh keje sabtu ni, pindah rumah......."

4. Kenduri kawin
  - "Lah aku punya sepupu belah nenek punya bapak kawin..nak la rewang2 sikit....".....

5. Demam
  - "Demam la, tak larat nak pegi kerja..auwww"

6. Balik Awal
  - "Aku nak kene jemput bini aku balik keje ni..dia xde transport terpaksalah ambil dia" aku dah bgtau bos,          dia ok je bile aku cakap nak balik awal"......

7. Pinjam duit
  - " Beb, tlg bg aku pinjam duit, anak aku sakit....."......

8. Temujanji Lewat Petang
  - "Okay sy pegi appointment tu..memandangkan rumah sy dekat2 situ nt saya terus balik la "..........

Sebenarnya banyak lg pelbagai jenis alasan yang manusia biase bagi tak kira la yang dah kawin @ belum kahwin....terpulanglah kepada setiap individu itu sendiri..memandangkan aku belum kawin,. aku tak tau la ape sebenarnyer alasan dyorg buat mcm tu..tapi sememangnya, sebab2 dyorg ni la yang menyebabkan aku yang dapat masalah..memang menyusahkan betul! tak pasal2 aku pulak yang kene..

I will searching for a new Job! i Will !!!!!!!!






No comments: