.:: followers ::.

Tuesday 4 October 2011

.:: baju ke duit ? entahhh ::.

perkara ni dah lame dirancang rasenyer daripada sem 3 lg..masing2 bagi pendapat..lepas tu senyap macam tu jek..sehinggalah akhir sem 5..kami sepakat nak buat baju korporat utk kelas.. harga sepasang baju RM68..mahal ? agak laa..sbb katanya, kain tu material bagus, and company ni mcm ade license jahit baju mcm F1 tuuu..design pulak ? no komen pasal aku tak minat OREN. tapi bley la..OREN+HITAM.. ala-ala skuad JOHOR FC..

katanya, awal sem 6 kami akan dapat baju tu...tunggu punyer tunggu..sebulan, dua bulan, tiga bulan.....JENG JENG JENG...bermacam alasan diberi..last-last ade yg kate ditipu..SO? patut la aku rase macam taknak beli jek..haiihh mmg naluri ni selalu betul...

bila tanya dengan penolong kelas, jawab mcm nak taknak..kalau ade masalah sekalipun, beritahu kami, jelaskan masalah tu..ni tak, biar kami tertanya2..bila dah tak tau nak cakap ape, dengan lancang cakap, "report la polis".. cakap guna otak, bukan kepala lutut..kalau kami report polis, tentulah report kau dulu..mangkuk btol laaa..pasal kami bukan tau dengan siapa kau berurusan..bg duit mcm tu jek..apsal la kami bley lupa pasal resit..


sekadar gambar hiasan

dipendekkan cerita, sepatutnya duit kami RM68 dipulang semula pada 1 OKTOBER 2011.. tapi menurut lecturer kami, pihak sane akan bank in pada 7 OKTOBER 2011.. aku? senyap dan melihat jek..malas nak bersuara sebab byk buruk daripada baik kalau aku dah berkata-kata..mungkin bg sesetengah orang, RM68 tu sikit jek..alahai tu pon nak kecoh..tapi cuba bayangkan RM68 tu dai darab dengan kelas aku yg jumlahnyer 27 orang? tapi ade beberapa orang yang buat keputusan bijak dengan tidak membeli baju tu..

mungkin ni pengajaran untuk aku dan kawan2 yg lain..bila beli sesuatu, pastikan ada resit..dalam tengah serius tu, aku boleh loyar buruk pulak, klo beli nasi kat kantin ke, mesti kena ade resit gak, even masuk toilet pon nak resit..hihi ~ :p

ape2pon, kita tunggu 7 OKTOBER 2011 nanti...... 

1 comment:

hyazz said...

68 hinggit tu ok la yunks...ader lagi baju koprat yang rege 80 90 lebih...lagi mahal kan