Monday, 29 April 2013
.:: orang berkahwin bijak cipta alasan ??? ::.
Hai hai...
Hari ni kite ade topik orang berkahwin bijak cipta alasan..mengapa? kenapa?
1. Sakit
- Firstly aku melihat2 orang di sekeliling aku..alasan untuk tidak dtg ke tmpt kerja anak sakit, bini sakit, bapak sakit dan sebagainya yang sakit.
2. Lambat
- "I've got emergency case, my wife bleeding this morning "....
3. Pindah rumah
- "Eh aku xboleh keje sabtu ni, pindah rumah......."
4. Kenduri kawin
- "Lah aku punya sepupu belah nenek punya bapak kawin..nak la rewang2 sikit....".....
5. Demam
- "Demam la, tak larat nak pegi kerja..auwww"
6. Balik Awal
- "Aku nak kene jemput bini aku balik keje ni..dia xde transport terpaksalah ambil dia" aku dah bgtau bos, dia ok je bile aku cakap nak balik awal"......
7. Pinjam duit
- " Beb, tlg bg aku pinjam duit, anak aku sakit....."......
8. Temujanji Lewat Petang
- "Okay sy pegi appointment tu..memandangkan rumah sy dekat2 situ nt saya terus balik la "..........
Sebenarnya banyak lg pelbagai jenis alasan yang manusia biase bagi tak kira la yang dah kawin @ belum kahwin....terpulanglah kepada setiap individu itu sendiri..memandangkan aku belum kawin,. aku tak tau la ape sebenarnyer alasan dyorg buat mcm tu..tapi sememangnya, sebab2 dyorg ni la yang menyebabkan aku yang dapat masalah..memang menyusahkan betul! tak pasal2 aku pulak yang kene..
I will searching for a new Job! i Will !!!!!!!!
Tuesday, 12 February 2013
.. ketentuan ..
selamat malam semua..mata ni taknak tidur lagi..sebab siang td aku dah membuta plus berkubang atas tilam puas2..
mengeluh..ye aku akan cari blog bila aku dah takde tempat nk meluah perasaan plus takde org nk berbual dgn aku...dulu, ade mber aku ni la, mase kat penang..dia ckp, klo kita nk lupakan masalah kita tu, kita tulis dlm kertas..lepas tu kita buang..dia ckp mcm ni, " U tulis dlm blog nt u baca, pastu u ingat balik..baik U buat mcm I suggested tu..mesti U lupa semua probs U"..
ahh aku malas..ahaahaaa pasal dulu aku bila ade probs aku layan shisha seminggu dekat 4,5 kali...skang, sebut nama pun tak boleh sbb aku mesti macam nk muntah..ahahaha
tahun ni, umur aku dah nk masuk 23 tahun..wah aku makin tua ea..melihat kawan2 aku semua dah kawen..aku jadi cemburu..aku nak jugak..aku macam nk buat iklan.."mari2 sape nak kawen dgn aku cepat2..." hari ni semua nk pakai duit..hmmm klo takde duit mmg tak kawen laaaahhhh..
.
ahhh ketepikan bab kawen..tu bukan tajuk utama aku..mengeluh lg...menyesal...mcm2 benda aku sesalkan..buat keputusan terburu2..terlalu mengikut perasaan..tak boleh sabar..dan aku hilang..dan aku rasa makin menjauh..nak berundur? susah. susah susahh.. klo awal2 dlu mungkin boleh..
org kata life must go on..aku yg pilih, jd teruskan..tp aku tak boleh..aku masih melihat ke belakang..mengharapkan sesuatu..keajaiban..ntah..aku keliru lagi...
sampai bila mesti kene mcm ni..yg di belakang semakin menjauh..ya aku paham..tp sebolehnya aku nk seiring dgn aku dihadapan..terlalu byk kiasan..harhhhhhh
HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH !!!!!!!!!!!
mengeluh..ye aku akan cari blog bila aku dah takde tempat nk meluah perasaan plus takde org nk berbual dgn aku...dulu, ade mber aku ni la, mase kat penang..dia ckp, klo kita nk lupakan masalah kita tu, kita tulis dlm kertas..lepas tu kita buang..dia ckp mcm ni, " U tulis dlm blog nt u baca, pastu u ingat balik..baik U buat mcm I suggested tu..mesti U lupa semua probs U"..
ahh aku malas..ahaahaaa pasal dulu aku bila ade probs aku layan shisha seminggu dekat 4,5 kali...skang, sebut nama pun tak boleh sbb aku mesti macam nk muntah..ahahaha
tahun ni, umur aku dah nk masuk 23 tahun..wah aku makin tua ea..melihat kawan2 aku semua dah kawen..aku jadi cemburu..aku nak jugak..aku macam nk buat iklan.."mari2 sape nak kawen dgn aku cepat2..." hari ni semua nk pakai duit..hmmm klo takde duit mmg tak kawen laaaahhhh..
.
ahhh ketepikan bab kawen..tu bukan tajuk utama aku..mengeluh lg...menyesal...mcm2 benda aku sesalkan..buat keputusan terburu2..terlalu mengikut perasaan..tak boleh sabar..dan aku hilang..dan aku rasa makin menjauh..nak berundur? susah. susah susahh.. klo awal2 dlu mungkin boleh..
org kata life must go on..aku yg pilih, jd teruskan..tp aku tak boleh..aku masih melihat ke belakang..mengharapkan sesuatu..keajaiban..ntah..aku keliru lagi...
sampai bila mesti kene mcm ni..yg di belakang semakin menjauh..ya aku paham..tp sebolehnya aku nk seiring dgn aku dihadapan..terlalu byk kiasan..harhhhhhh
HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH !!!!!!!!!!!
Wednesday, 16 January 2013
.: tafsirkan :.
entah..aku tak tau mcm mane nk tafsirkn perasaan aku..mcm2 perasaan..aku ambil keputusan berdiam je. Ape2pun yg jd,aku diam. Tak semua org suke kite,perangai kita. Tp percayalah tu mmg diri aku.
Aku mmg keseorangan..dgn kco org, ketawa, aku rase happy n dapat perhatian. Aku jarang bercerita dgn family aku..bukan aku taknak cerita, tp org mcm xnk dengar..padahal aku cume nk tunjuk selipar baru aku.
Sbb tu aku menunjuk2 kat tmpt keje..mengharapkn perhatian org lain.. entah aku tak tau nk tafsirkn adakah aku yg tak cube mendekati atau aku yg menjauhkn diri..
Memang takde sape yg paham aku.. Tak semua org nk layan kite..sedangkn kite mase tu perlukan teman utk berbual. Ape la yg ade kat blog? Tak bernyawa,tak memberi respon.. Tp takpela..ape yg terbuku di hati dpt diluahkn..setidak2nye ade tmpt utk melepaskn beban di kepala..
Rasenyer tak perlu menagih perhatian.. Takpe,mmg sejak kecik lg..aku mmg sendirian.. Mati nt pun sendiri kan?
Aku mmg keseorangan..dgn kco org, ketawa, aku rase happy n dapat perhatian. Aku jarang bercerita dgn family aku..bukan aku taknak cerita, tp org mcm xnk dengar..padahal aku cume nk tunjuk selipar baru aku.
Sbb tu aku menunjuk2 kat tmpt keje..mengharapkn perhatian org lain.. entah aku tak tau nk tafsirkn adakah aku yg tak cube mendekati atau aku yg menjauhkn diri..
Memang takde sape yg paham aku.. Tak semua org nk layan kite..sedangkn kite mase tu perlukan teman utk berbual. Ape la yg ade kat blog? Tak bernyawa,tak memberi respon.. Tp takpela..ape yg terbuku di hati dpt diluahkn..setidak2nye ade tmpt utk melepaskn beban di kepala..
Rasenyer tak perlu menagih perhatian.. Takpe,mmg sejak kecik lg..aku mmg sendirian.. Mati nt pun sendiri kan?
Wednesday, 9 January 2013
manusia dan pangkat
Entah dgn sape aku nk cter..org dlm ni sume kejam..semua keje aku buat..ape seyh.yg remeh pon nk suruh aku. Aku tau la nk buat keje aku..tp perlu ke emel dan bgtau sume org? Dlm emel siap cc bos..perangai mcm bangkai.aku tau la buat keje aku mcm mane..takkan dia suruh buat aku nk terus buat? Mcm bodo je.ni lah manusia,bile dia dah salah,nk cr kesalahan org lain..serius,ko ajar aku jd mcm ni,tgk la nt. Bru ade pangkat sikit nk tunjuk bagus.nk hentam sume org..tuhan balas direct beb.pegi jahanam ar kau
Tuesday, 8 January 2013
.:: tekanan !!! ::.
hari ke 8 dalam bulan Januari tahun 2013.
tekanan!!!!!!!!!
kenapa? ok sebabnya pie dah benti n aku sorang2 jaga..mana cust nk print la, nk fotostat la..yg ni, yg tu ..ni pon ade keje tertunggak yg blom aku buat. closing invoice..huargh tensionnyerrr.......bile dyorg nk hired partner aku ni...mne nk layan cust retail, mne lg cust corporate..
hati terubat sikit bile Hr ckp ade penjadualan gaji baru start bulan ni..tu cerita lain..sekarang ni, klo tibe2 la kan..aku kene emergency leave.sape nk wat closing hari2? ahahahaha yg tau fotostat ic hanya aku.ahahaha (gelak guling2)
sekarang ni gak kepala aku tiap2 hari sakit. serius. bukan sbb cuaca panas tp tekanan yg amat. mula la nt ade je yg jd mangsa kemarahan aku...hmmmm
aku harap ade lah org akan bantu aku. aku tak tahan dah padahal bru seminggu.
tekanan!!!!!!!!!
kenapa? ok sebabnya pie dah benti n aku sorang2 jaga..mana cust nk print la, nk fotostat la..yg ni, yg tu ..ni pon ade keje tertunggak yg blom aku buat. closing invoice..huargh tensionnyerrr.......bile dyorg nk hired partner aku ni...mne nk layan cust retail, mne lg cust corporate..
hati terubat sikit bile Hr ckp ade penjadualan gaji baru start bulan ni..tu cerita lain..sekarang ni, klo tibe2 la kan..aku kene emergency leave.sape nk wat closing hari2? ahahahaha yg tau fotostat ic hanya aku.ahahaha (gelak guling2)
sekarang ni gak kepala aku tiap2 hari sakit. serius. bukan sbb cuaca panas tp tekanan yg amat. mula la nt ade je yg jd mangsa kemarahan aku...hmmmm
aku harap ade lah org akan bantu aku. aku tak tahan dah padahal bru seminggu.
Subscribe to:
Posts (Atom)